۸۳ درصد جمعیت البرز ساکن کرج هستند

تصویر روز: فرماندار کرج گفت: احتمال افزایش تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه کرج وجود دارد.

 محمدتقی ایرانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان کرج، ضمن گرامیداشت دهه فجر، گفت: آمده ایم تا یاد کنیم از افرادی که در زمان حکومت ستم شاهی جان خود را از دست دادند، آنانی که سیاه چاله های نظام طاغوت را احساس کردند.

به گزارش مهر ایرانی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در جهان به نام امام خمینی(ره) شناخته می شود، گفت: امام راحل رهبری عبادی، سیاسی و آشنا به شرایط زمان بود که ملت را آماده کردند تا در برابر نظامی مستبد و تا بن دندان مسلح که آزادی را از ملت گرفته بود بایستند.

فرماندار کرج پیروزی انقلاب اسلامی را در پایان قرن بیستم ایجاد تحولی در جهان دانست که تمام معادلات بین المللی استکبار جهانی را از بین برد و گفت: انقلاب ایران بازگشت به دین و عقلانیت است که با وحدت کلمه و تبعیت از اسلام ناب محمدی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی ایثار، فداکاری، انسانیت، صلح دوستی به وجود آمد، گفت: استکبار و امریکاستیزی واژه هایی هستند که پس از انقلاب اسلامی در دایره المعارف جهانی راه یافته اند.

۸۳ درصد جمعیت البرز ساکن کرج هستند

ایرانی بیان کرد: در دنیایی که لائیک و سکولاریزم دنیا فرا گرفته بود، انقلاب اسلامی ایران نه تنها اسلام بلکه مسیحیت را نیز بازگرداند.

فرماندار کرج در ادامه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شجاعت در برابر استکبار جهانی ایستاده و توانسته نام انقلاب را زنده نگه دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از انقلاب انقلابی و در حال حاضر نیز یک انقلابی هستند که تحت مدیریت ایشان آرمان های انقلاب اسلامی زنده مانده اند.

ایرانی با تاکید بر اینکه مردم ایران در برابر ستم جهان خواران به دلیل داشتن رهبری شجاع و با تدبیر درست عمل کرده اند، گفت: یکی از توطئه های استکبار جهانی تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور است که دارو را نیز از مردم کشور دریغ کرده اند ولی فرزندان نظام و انقلاب با اعتماد به نفس و شعار «من می توانم» به جهان ثابت کردند که با ایستادگی تحریم ها را نادیده گرفته و با اتکا به توان داخلی به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: ۸۳ درصد از جمعیت استان البرز ساکن کرج و ۶۰ درصد صنایع نیز در این منطقه مستقر است. بزرگراهی با حجم تردد ۱۷۰ هزار خودرو در روز از آن می گذرد بار ترافیکی و آلودگی زیادی برای شهر ایجاد کرده که پیش بینی می کنیم با راه اندازی رینگ شمالی کرج ترافیک آن را کاهش دهیم.

بررسی وضعیت پروژه های عمرانی قابل افتتاح کرج در دهه فجر

ایرانی اعتبار عمرانی کرج را رقم کمی در حدود ۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد که ۲۷ میلیارد آن از اعتبارات تملک و ۱۵ میلیارد از ماده ۱۸۰ است.

وی با مقایسه بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری سال ۹۱ و بودجه ۲۵ میلیارد دلاری امسال کشور، شرایط دولت را سخت توصیف کرد.

ایرانی عمده ترین پروژه های عمرانی کرج بالغ بر ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار دانست که ۳۸ میلیارد تومان آن حاصل مشارکت بخش خصوصی است و گفت: پروژه های تلویزیونی و در دسترس قرار دادن آنتن تلویزیونی در مناطقی همچون آسارا، افتتاح چهار مدرسه در مناطق محروم کرج، سالن ورزشی ناشنوایان انقلاب، آسفالت جاده چالوس به نوجان و ده ها پروژه راه روستایی که تا پایان ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری می رسند از مهمترین افتتاحیه های شهرستان هستند.

فرماندار کرج با اشاره به انتخابات ۷ اسفند این رویداد را به جهت اولین تجربه برگزاری انتخابات خبرگان با اهمیت دانست و گفت: تعداد ثبت نامی های خبرگان رهبری در استان البرز ۲۴ نفر بود که ۶ نفر آنها انصراف داده اند و ۱۲ نفر از ثبت نام کنندگان یا در امتحان شورای نگهبان شرکت نکرده یا بر اساس بند «ب» شرایط اجتهاد آن ها به اثبات نرسیده است که از چرخه انتخابات خارج شدند.

عدم احراز ۲۳۱ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه کرج

فرماندار کرج تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ۲۳۱ نفر اعلام کرد که ۱۷ نفر از آنان توسط هیئت اجرایی انتخابات تایید نشدند و ۳ نفر نیز انصراف دادند که از این میان ۱۳۳ نفر عدم احراز، ۴ نفر انصراف و ۶۱ نفر رد صلاحیت شدند.

ایرانی در ادامه اعلام کرد: ۳۳ نفر تا کنون تایید شده اند که بر اساس شنیده های ما تعدادی تا آخر امشب باز خواهند گشت.

فرماندار کرج در پایان با تاکید بر اینکه حوزه انتخابی کرج و هیئت نظارت بر انتخابات مقدمات اجرای برگزاری انتخابات را آماده کرده اند، گفت: فرمانداری کرج بر اساس اصول انقلاب و شعار بی طرفی انتخابات امسال را برگزار می کند و می طلبد بعد از پیروزی های چشم گیر دولت همه برای دفاع از انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به پای صندوق های رای بیایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *