بارش برف و کاهش ۱۰ درجه ای دما از شنبه

تصویر روز: سازمان هواشناسی کشوراعلام کرد: از بعدازظهر روز شنبه (فردا) با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب به کشور، بارش های برف و باران و وزش باد در این نواحی آغاز می شود.

این سامانه بارشی از اواخر این روز دامنه های جنوبی البرز و در روز یکشنبه ضمن تشدید فعالیت، علاوه بر نواحی ذکر شده، برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و برخی نقاط شمال شرق را فرا می گیرد.

با نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی، وزش باد شدید شمالی و بارش در سواحل شمالی کشور آغاز می شود و در روز دوشنبه آینده سامانه فوق همچنان در مناطق ذکر شده فعال خواهد بود و از روز سه شنبه به تدریج از میزان ابرناکی آن در غرب کاسته و در دامنه های البرز، بخش هایی از مرکز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور فعال می شود.

همچنین دریای خزر در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده مواجی می شود و توده هوای سرد نیز تا روزهای پایانی هفته در کشور ماندگاری خود را حفظ خواهد کرد.

هواشناسی استان تهران نیز در اطلاعیه شماره ۴۵ اعلام کرده است: با ورود این سامانه به آسمان تهران، شاهد بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در نقاط دیگر استان خواهیم بود.

با نفوذ این سامانه بارشی و کاهش دمای هوا روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده هوای سرد تا روزهای پایانی هفته در سطح استان تهران اندگارخواهد بود و دمای هوا در استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت. ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *