1422263255459 22222

معضل بازار خودرو

تصویر روز: عضو هیئت رئیسه اتحادیه لوازم یدکی خودرو ورود لوازم یدکی چینی، هندی و ترکیه ای را معضل بزرگ بازار خودرو اعلام کرد.

مهدی کاظمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ثبت ۳۰۰ پرونده شکایت از لوازم یدکی در سال گذشته افزود: درصد شکایات ثبت شده از لوازم یدکی تولید داخل کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به تهیه نرم افراری برای کدگذاری کردن لوازم یدکی ادامه داد: تاکنون ۱۴ قلم از لوازم یدکی پرمصرف کدگذاری شده است که ادامه این روند در آینده مانع از ورود کالای قاچاق خواهد شد.

کاظمی ، گمرک را مسئول ورود قطعات بی کیفیت از مبادی رسمی دانست و ادامه داد : استفاده از حضور کارشناسان اتحادیه لوازم یدکی می تواند سیب رفع این معضل در بازار لوازم یدکی شود.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت : بیشترین شکایات ثبت شده از لوازم یدکی خودرو درباره قطعات هندی، چینی و ترکیه ای است.وی با اشاره به ثبت روزانه ۵ مورد شکایت درخصوص قطعات بی کیفیت و گرانفروشی در این حوزه گفت : قطعات بی کیفیت معضل بازار لوازم یدکی است.
کاظمی با درخواست از کشور چین برای ممانعت از فروش کالای بی کیفیت به تجار ایرانی افزود : این موضوع بین دولت ها باید بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *