tagizade

عرضه اولین سری از خودروهای مدرن آمیکو تا ۲ ماه آینده

تصویر روز: رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آمیکو از عرضه اولین سری از خودروهای مدرن این شرکت در ۲ ماه آتی و راه اندازی سالن و خط تولید جدید آمیکو در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش تصویر روز تقی تقی زاده اصل عنوان کرد: آمیکو در سال های گذشته با مشکلات متعدد تولیدی مواجه بود اما محصولات جدید و مدرن این شرکت در ۲ ماه آینده به بازارهای داخلی عرضه می شود.
او گفت: هم اکنون یکی از خودروهای جدید این شرکت، در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد که می تواند همزمان به عنوان وانت، سواری و خودروی شاسی بلند مورد استفاده قرار گیرد.
تقی زاده اصل خاطرنشان کرد: امکانات فنی، مکانیکی و سایر امکانات این خودرو در مقایسه با خودروهای خارجی جدید به مراتب بیشتر و از مصرف بنزین کم تر برخوردار است.
او افزود: پایه گازسوز بودن این خودرو سبب حفظ توان موتور در مصرف گاز و تغییر به مصرف سوخت بنزین شود.
تقی زاده اصل درباره زمان آغاز فروش این خودرو گفت: تولید انبوه این خودرو در هفته های آتی آغاز خواهد شد اما به دلیل زمان بر بودن کسب استانداردها برای شماره گذاری خودرو، فروش خودرو از خردادماه امسال آغاز می شود.
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آمیکو، اظهار داشت: خودروی جدید آمیکو در ۲ مدل تک کابین و دو کابین عرضه می شود و جایگزین کردن مدل تک کابین این خودرو به وانت نیسان که فاقد استانداردهای کافی می باشد، از اهداف تولید این خودرو است.
وی گفت: این خودروها در کشورهای پیشرفته و به خصوص در آمریکا به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و در ایران نیز می تواند به عنوان یک خودروی ایده آل مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته تقی زاده اصل، این خودرو قابلیت تبدیل شدن به آمبولانس، ماشین های آتشنشانی و سایر خودروهای خدماتی را نیز دارد و مصرف بنزین آن نصف مصرف بنزین در وانت نیسان است.
تقی زاده اصل در مورد آمار تولید این شرکت نیز گفت: سالن جدید و خط تولید این خودرو نیز آماده شده است و در ۲ خط تولید می توان به طور روزانه ۱۵۰ خودرو تولید و روانه بازار کرد.
او تاکید کرد: میزان تولید سالانه آمیکو می تواند بیشتر از کل نیاز برخی از کشورها باشد و این شرکت توان بالایی برای تولید و صادرات دارد.
رئیس هئیت مدیره گروه صنعتی آمیکو، خاطرنشان کرد: امنیت این خودرو بالاتر از خودروهای مشابه خارجی است و جایگزینی خودروهای جدید این شرکت می تواند به میزان زیادی از تلفات جاده ای ایران جلوگیری کند.
تقی زاده اصل در ادامه اظهار کرد: آمیکو یکی از شرکت هایی است که در زمینه زیرساخت های کشور فعالیت می کند و کامیون های تولیدی این شرکت در تمام معادن و پروژه های مادر کشور، مورد استفاده قرار می گیرد.
او گفت: در سال های گذشته برنامه های خوبی برای صادرات داشتیم که به دلیل تحریم ها و نبود ارتباط بانکی با مشکلات زیادی مواجه شدیم؛ با این وجود هنوز هم برنامه هایی برای صادرات داریم که می توانیم با حمایت های لازم دولتی به این مهم دست پیدا کنیم.
تقی زاده اصل اضافه کرد: امیدواریم در سال تولید و اشتغال، شاهد صدور معقولانه و مدبرانه بخشنامه ها و قوانین بوده و شاهد حمایت های بیشتر و واقعی تر از تولید کننده ها باشیم.
او در مورد سایر محصولات جدید این شرکت که برای تولید در سال جاری، برنامه ریزی شده اند نیز گفت: تولید لودر و لیفتراک نیز در برنامه امسال آمیکو قرار دارد و با راه اندازی خطوط تولید این خودروها، نیاز ماشین آلات داخل کشور در حوزه های ساخت و ساز و پروژه های بزرگ ملی، مرتفع خواهد شد.
گفتنی است، در روزهای گذشته اظهار نظرهایی در مورد تعطیلی کارخانه آمیکو در منطقه آزاد ارس منتشر شده بود که رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی آمیکو با تشریح برنامه های جدید این شرکت در سال ۹۶ ، این اظهارات را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *