صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۳ برابر شد

تصویر روز: واردات نفت کره جنوبی از ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی با افزایش ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۳۰ هزار و ۱۶۵ بشکه در روز رسید.

به گزارش رویترز، آمارهای گمرکی نشان داد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل سه برابر شده، اما میزان خرید نفت این کشور از تهران همچنان فاصله زیادی با حجم دوره قبل از تحریم ها دارد.

این آمارها نشان داد، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، در ماه گذشته میلادی ۸۵۹ هزار و ۲۲۳ تن نفت از ایران وارد کرده که معادل ۲۰۳ هزار و ۱۶۵ بشکه در روز بوده است. این رقم ۳ برابر ۲۷۳ هزار و ۶۲۶ تنی است که کره جنوبی یک سال قبل از ایران خریده بود.

این بیشترین میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه، از سال ۲۰۱۲ تاکنون بوده است. این کشور در کنار دیگر مشتریان عمده نفت ایران، از اواسط سال ۲۰۱۲، خرید نفت خود از ایران را کاهش داده بود. کره جنوبی در ژانویه ۲۰۱۲، ۷۵ هزار و ۹۶۷ تن از ایران نفت خریداری کرده بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران گفت، ایران در حال حاضر روزانه ۱٫۳ میلیون بشکه نفت تولید می کند و این رقم را تا ابتدای سال ۱۳۹۵ به ۱٫۵ میلیون بشکه خواهد رساند.

بر اساس تحریم های غرب، کره جنوبی و دیگر مشتریان عمده نفت ایران نباید بیشتر از مقدار نفت خریداری شده در سال ۲۰۱۴، از ایران نفت می خریدند.

بر اساس آمارهای گمرکی، سئول در سال گذشته ۵٫۷ میلیون تن، معادل ۱۱۴ هزار و ۵۹۵ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد، که این رقم ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

مجموع واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه ۱۰٫۸۴ میلیون تن، معادل ۲٫۵۶ میلیون بشکه در روز بود. این رقم ۴٫۶ درصد کمتر از ۱۱٫۳۷ میلیون تن وارد شده در ژانویه سال گذشته بود.

آمارهای نهایی واردات نفت کره در ماه ژانویه در اواخر ماه جاری از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *