maskan

پیشرفت۳. ۹۶ درصدی طرح مسکن مهر در کشور

تصویر روز: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بیش از ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ۴ سال اخیرتحویل شده است.
احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه بخشی از واحد‌های مسکن مهر بدون متقاضی است، گفت:: برای ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن مهر متقاضی داریم و ۱۱۱ هزار واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۲۶ هزار واحد هم ناتمام است و کمتر از ۱۰۰ هزار واحد در مرحله سفت و نازک کاری قرار دارد.
وی افزود: اواخر سال گذشته دولت موفق شد ۸ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و ۲ هزار میلیارد ریال نقد هم برای آماده سازی این واحد‌ها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد که یک هزار ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام واحدهای مسکن مهر به شهر جدید پردیس اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود ۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است، گفت: در شهر جدید پردیس ساخت واحد‌ها به سرعت پیش می‌رود و حتی در نوبت شب هم کارگران مشغول کار هستند.

مهرابادی با اشاره به اینکه پیشرفت کار مسکن مهر اکنون ۹۶. ۳ درصد است، تاکید کرد: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف از جمله زنجان افتتاح می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه مسکن مهر ابتدا برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آغاز شد، اما در اجرا به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: به طور میانگین سالانه ۲۰۵ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و ۱۱۰ هزار واحد نیز آماده افتتاح است، اما به علت مشکلات آب و برق تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

وی تصریح کرد: در دولت قبل ۱۶ هزارو ۸۱ میلیارد تومان میلیارد تومان وصولی تسهیلات مسکن بود که در دولت یازدهم، ۱۱ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان وصولی داشتیم و تاکنون تقریبا ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات مسکن مهر از سوی متقاضیان پرداخت شده است.
مهرآبادی با اشاره به اینکه برای بیش از ۶۱۷ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است، افزود: به طور میانگین سالانه برای ۱۵۴ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده و ۸۲۵ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده که به طور میانگین سالیانه ۲۰۹ هزار واحد بوده است و نشان می‌دهد ۸۷ درصد واحدهای مسکن مهر که فروش اقساطی شده در زمان دولت یازدهم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *