تصویر روز: همانطور که میدانیم در دنیای امروز از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دستاورد قرن بیستم یاد میکنند و به دلیل اهمیت بالای آن و ارتباط مستقیم با برونِ سازمان، آن را جزء شغلهای سخت و استرسزا برمیشمرند. سازمانها در عصر کنونی، بیش از پیش به ارزش کار روابط عمومی حرفهای پی بردهاند و برای دستیابی به اهداف خود از توانمندیهای علم ارتباطات بهره میبرند.
روابط عمومیها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود میتوانند سازمانهای مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی و در مسیر توسعه یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.
اهمیت بیشتر این بخش، زمانی بیشتر مشخص میشود که درمییابیم یک سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی با هدف و وظایف مختلف نیازمند آن است که توسط روابط عمومی خود به جامعه، مطبوعات، مدیران و… معرفی شود و رشد و توسعه یابد؛ بازخوردها را تجزیه و تحلیل کند؛ موفقیتها، شکستها، قوتها و ضعفها را بررسی و مطالعه کند؛ در صحنه رقابت و عرصههای بینالمللی به موفقیت دست پیدا کند. همچنین بتواند نقشهای مهم خود از جمله آیندهنگری، بحرانستیزی، اعتبارسازی برای سازمان و فرهنگسازی را به نحوی مناسب به سرانجام رساند.
یک روابط عمومی قدرتمند؛ پوینده و تحلیلگر ِخواستها، نیازها و گرایشهای سازمان و مخاطبان آن است و باید بتواند تصویری که یک سازمان نیاز دارد از خود منعکس کند را، در ذهن مخاطب ایجاد کند و توانایی داشته باشد که افکار عمومی را به شکلی مناسب با مجموعه همراه کند.
روابط عمومی شرکت ایساکو نیز با علم بر این که دنیای رقابتی امروز و دشواریهای صنعت خودرو در سالهای اخیر، چالشهایی را برای شرکتهای خودروساز پدید آورده، دائما در تکاپو است تا با پیادهسازی مفاهیم تئوریک این دانش و با همراهی سایر بخشهای سازمان، مسیر توسعه و تعالی این شرکت را هموارتر سازد، روابط میان مشتریان با شرکت را تعمیق بخشد و تلاشهای صورت گرفته مسئولین ایساکو را به اطلاع مشتریان برساند و با افزایش رضایت مشتریان از این طریق، وفاداری و همراهی بیشتری در جامعه را از آن خود نماید.
در مجموع روابط عمومی و ارتباطات، تلفیق علم و هنریست که درون و برون یک سازمان را به هم پیوند میدهد و میتوان آن را شریان حیاتی و دایمی یک مجموعه دانست، ما نیز امیدواریم با رهنمودهای مدیر عامل محترم شرکت و مدیر محترم ارتباطات گروه، بتوانیم قلب تپنده سازمان باشیم و گامی رو به جلو در راستای بهبود کیفیت خدمات پس از فروش برداریم.
مرتضی مرادی
مدیر ارتباطات شرکت ایساکو
دیدگاهتان را بنویسید