سهمیه شیر مدارس قطع نمی‌شود

تصویر روز: باوجود اختصاص نیافتن سهم دولت دراجرای طرح شیرمدارس،توزیع شیر درمدارس قطع نشده است و ادامه خواهدیافت.

علی اصغر فانی در مصاحبه با صدا و سیما، بااعلام این مطلب افزود: با صحبتی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتم قرار شد که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها بزودی در اختیار آموزش و پرورش برای ادامه طرح توزیع شیر در مدارس قرار گیرد.

وی گفت: اعتبار طرح توزیع شیر در مدارس امسال ۵۵۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل هدفمندی یارانه ها و ۱۵۰ میلیارد تومان آن از اعتبارات آموزش و پرورش برای توزیع شیر مدارس در نظر گرفته شده است.

فانی همچنین به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: ‌پذیرفته شدگان این آزمون فعلا به صورت رایگان در پردیس های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ثبت نام می شوند و وجهی از آنها برای نامنویسی دریافت نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هزینه های دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در طول دوره از آنها دریافت می شود که نیمی از این هزینه را به صورت وام در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

فانی به فعالیت مربیان پیش دبستانی در مدارس هم اشاره و خاطرنشان کرد:‌ مربیان پیش دبستانی با وجود مخالفت شورای نگهبان با استفساریه قانون مجلس شورای اسلامی، طبق مصوبه قبل از استفساریه با آموزش و پرورش ادامه فعالیت خواهند داد و هم اکنون احکام حق التدریسی ۱۵ هزار مربی پیش دبستانی برای فعالیت در مدارس ابتدایی صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *