تصویر روز: در حالی که چینی ها در طی سالهای گذشته به خوبی بازار خودرویی ایران را در تصاحب خود نگه داشته بودند به تازگی و به دنبال حضور گسترده برندهای مختلف اروپایی و آسیایی صاحب برند ،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از خودروسازان خود خواسته است تا این پیش شرط که به سراغ چینی ها نروند ، به فکر شریک جدید برای خود باشند.
به گزارش خودرونگاران ،در حالی مشارکتهایی جدید را با بخش خصوصی برای ایجاد سایتهای تولید خودرو آغاز کرده که چند شرط مهم را برای این شراکت لحاظ و همکاری دوجانبه را منوط به اجرای شروط موردنظر دانسته است.
بر این اساس، یکی از شروط اصلی مشارکت سازمان گسترش با بخش خصوصی، حضور خودروسازان معتبر و ترجیحا غیرچینی است. بهعبارت بهتر، خودروسازان خصوصی که خواهان مشارکت و حمایت سازمان گسترش در پروژههای خود هستند، باید شرکای خارجی معتبری را انتخاب کرده و ترجیحا به سراغ چینیها نروند. این موضع ایدرو نشان میدهد سازمان گسترش بهدنبال توسعه بخش خصوصی صنعت خودرو بهواسطه شراکت با برندهای غیرچینی است.
ازسوی دیگر اما شرط بعدی سازمان گسترش برای مشارکت با سرمایهگذاران خصوصی خودرو، این است که ایدرو بیشتر حمایتهای جانبی انجام داده و چندان وارد فاز مالی نخواهد شد. در واقع ایدرو قرار نیست به لحاظ مالی سرمایهگذاری چندانی در پروژههای خودرویی بخش خصوصی انجام بدهد و تنها بهواسطه حمایتهای جانبی، از این پروژهها پشتیبانی خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید