تصویر روز: با پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ دریافت ده ریال بابت ارسال هر پیامک از مشترکین حذف شد.
به گزارش از شبکه خبر، به استناد قانون بودجه سال ۹۴، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند تا در موارد تعیین شده در قانون هزینه شود.
بنابر گزارش سازمان حمایت؛ در سال ۹۵ نیز برغم اینکه حکم ذکر شده در تبصره های قانون بودجه سال ۹۵ نیامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر و مانند سال ۹۴ درج شده بود که بر همین اساس نیز اپراتورهای تلفن همراه شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل اخذ مبلغ ده ریال بابت ارسال هر پیامک را در سال ۹۵ نیز ادامه دادند و از مشترکان دریافت میکردند در حالیکه مجوز قانونی لازم را نداشتند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ماده ۳۷ قانون محاسبات عمومی کشور که به صراحت اعلام داشته است “هر واریزی به حساب درآمد عمومی نیاز به مجوز قانونی دارد” و به جهت استیفای حقوق مصرف کنندگان، مکاتبات و پیگیری های لازم را از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر مراجع ذیربط بعمل آورد که نهایتا سازمان مذکور توقف دریافت مبلغ ده ریال به ازای هر پیامک از مشترکان تلفن همراه را به اپراتورهای مربوطه اعلام و ابلاغ کرد.
از تاریخ ابلاغ نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خرداد ماه سال ۹۶ اخذ مبلغ ۱۰ریال بابت ارسال هر پیامک، متوقف شد.
موضوع استرداد وجوه اضافی دریافتی و واریز شده به خزانه از حساب اپراتورها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت پیگیری است که به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع مصرف کنندگان خواهد رسید.
هموطنان گرامی می توانند به جهت کمک به پیگیری بهتر کشف و رسیدگی به تخلفات اقتصادی، هرگونه شکایت در این رابطه را با سامانه ۱۲۴ این سازمان در سراسر کشور در میان گذاشته تا مراتب بررسی و متناسباً اعمال قانون شود.
دیدگاهتان را بنویسید