تصویر روز: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برای هشتمین دوره متوالی؛ جایگاه نخست را در خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو داخلی، به شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) اهدا کرد.
در کشور ایران، ارزیابی شاخص رضایت از مشتری در فواصل زمانی کوتاه مدت بر عهده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) است. این شرکت در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص های زمان صرف شده جهت انجام تعمیرات، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی، کیفیت خدمات و توزیع شبکه خدمات پس از فروش را مورد بررسی قرار می دهد.
بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو با کسب عدد ۷۳۱ توانست در بین خودروسازان داخلی رتبه اول رضایت مشتریان را به خود اختصاص دهد. از سال ۱۳۷۸ ایساکو بصورت رسمی به عنوان ارائه کننده خدمات پس از فروش، محصولات ایران خودرو شناخته شده است.
در طی این سال ها همواره این شرکت به عنوان برند محبوب از جهت خدمات پس از فروش در میان مشتریان صنعت خودروسازی شناخته شده است. براساس آخرین نتایج اعلام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایرانخودرو، در سه ماه چهارم سال ۹۵ نسبت به سه ماه سوم، ۱۰ امتیاز و نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۶ امتیاز رشد یافته است.
بر اساس این گزارش، شاخص رضایت مشتریان ایساکو در زمستان ۹۴ عدد ۷۰۵ را نشان میداد در حالیکه در پایان سال ۹۵ این عدد به ۷۳۱ رسید و شرکت ایساکو با بهبود عملکرد خود در زمینههایی همچون کیفیت تعمیرات ارایه شده، مدت زمان تعمیر و تحویل خودرو، نحوه ارایه سرویسهای ادواری و… توانست باز هم در بین خودروسازان داخلی رتبه اول رضایت مشتریان را به خود اختصاص دهد. از دیگر شاخصهای بهبود یافته که باعث افزایش این امتیاز شد میتوان به نحوه نوبت دهی، تامین به موقع قطعات مورد نیاز و هزینه مناسب پرداختی برای خدمات انجام شده و رفتار و برخورد پرسنل تعمیرگاه ها، اشاره کرد. این گزارش نشان می دهد، تغییر و تسهیل فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان و راهاندازی سیستم های جدید با استفاده از فناوری های نوین همچون سامانه همراه ایساکو (ایساکو اپ) و خدمت فوری در محل (اتوکلیک) نیز از موارد موثر در کسب این جایگاه برای ایساکو بوده است.
همچنین این شرکت در طی مدت اخیر با هدف قرار دادن افزایش رضایتمندی مشتریان به طور جدی پیگیر اجرای دقیق فرآیندهای جدید و بهبود گلوگاهها بود تا به صورت مستمر سطح کیفی ارائه خدمات خود را بالا ببرد.
سید رضا حسینی مدیر عامل ایساکو، با اشاره به اینکه دستیابی هشت سال متوالی به مقام نخست نتیجه تلاش های شبانهروزی همه همکاران و نمایندگی های ایساکو است، اظهار داشت: «کسب این موفقیت نتیجه اهتمام مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و زحمات همه عوامل تامین و تولید است و باید از نمایندگی های ایساکو که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان به کار گرفتند قدردانی کنیم».
وی ارزشمندترین بخش نتایج امسال را روند رو به رشد رضایت مشتریان و کسب بالاترین سطح اعتماد مشتریان براساس نظر مثبت اعطایی آنها به خدمات ارایه شده توسط شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو دانست و افزود: «این موضوع که مشتریان نظر مثبتی به خدمات ایساکو داشتهاند مایه دلگرمی ماست».
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرودر ادامه گفت: «تلاش کردیم با وجود سخت گیرانه تر شدن نحوه ارزیابی ها و ارتقاء کیفی در حوزه بازرسی، با ارائه طرح های نوین خدمات رسانی و خلق ارزش های برتر برای مشتریان در راستای ارتقای کیفیت و بهبود مستمر و کسب استانداردهای جهانی در ارائه خدمات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برداریم». وی تاکید کرد: «نگاه ایساکو ایجاد تحول در خدمات پس از فروش است که اعلام نتایج نشان می دهد مسیر حرکت براساس برنامه ریزی اهداف سازمان، پیش رفته است.
لازم به ذکر است، ویژگی مهم این دوره از ارزیابیها تغییر کلی مدل ارزیابی و نزدیک شدن آن به استانداردهای جهانی بود که موجب شد بررسی ها بسیار سخت گیرانه تر صورت گیرد.برهمین اساس شرکت ایساکو با ۸۰۰ نمایندگی در سراسر کشور توانست در صدر شرکت های خدمات پس از فروش کشور قرار گیرد».
شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو از طریق ارتقای سطح رضایت مشتری به نتایج ارزشمندی همچون افزایش سودآوری وافزایش میزان وفاداری مشتریان دست یافته است. دونکته ای که سبب افزایش جذب سرمایه گذار و قدرتمند شدن این واحد اقتصادی گردیده است.
دیدگاهتان را بنویسید