فروش خدمت سربازی در سال ۹۵ تکذیب شد

تصویر روز: جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح : موضوع مطرح شده، جریمه سربازی برای مشمولان غایب بوده است.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با صداوسیما افزود: روز گذشته خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس در رسانه ها گفته شده بود مبنی بر فروش خدمت سربازی در سال ۹۵ مطرح شده که چنین موضوعی صحت ندارد.
وی با اشاره به طرح تصویبی کمیسیون تلفیق گفت: آنچه که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده کلیات اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ است، که بر این اساس مقررات پرداخت جریمه مشمولان غایب که تا پایان سال ۹۴ بیش از هشت سال و تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹ سال غیبت داشته باشند، مورد تصویب کمیسیون تلفیق و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه درباره جزئیات و نحوه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ تصمیم‌گیری خواهد شد افزود: رقم‌های پرداختی در سال آینده نیز از مواردی است که پس از بررسی، نهایی و اعلام می شود.
سردار کمالی با اشاره به مبالغ پیشنهادی خاطرنشان کرد: مشمولان زیر دیپلم ۱۰میلیون ،دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰میلیون تومان و به همین ترتیب مقاطع تحصیلی بالاتر افزایش می یابد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای مشمولان غایب بیش از ۹ سال ۱۰درصد اضافه می شود.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به مشمولانی که در سال جاری به ثبت درخواست خود اقدام کرده‌اند و پس از موافقت تاکنون به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام نکرده اند، توصیه کرد: این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا جریمه ریالی خود را پرداخت کنند در غیر این‌صورت با توجه به اینکه در سال آینده سنوات غیبتشان افزوده می‌شود باید بر اساس نرخ جدید، جریمه خود را پرداخت کنند.
سردار کمالی با تاکید بر توجه مشمولان به قوانین جاری نظام وظیفه گفت: مشمولان هرچه زودتر وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند و به شایعات و خبرهای کذبی که منتشر می‌شود توجه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *