حداقل و حداکثر عیدی ۹۵ کارگران + جدول

تصویر روز: با مشخص شدن حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومانی سال آینده میلیون ها کارگر و مشمول قانون کار، میزان عیدی سال آینده کارگران نیز معلوم شد. حداقل عیدی سال آینده کارگران یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان خواهد بود.

حداکثر عیدی سال ۹۵ نیز بر مبنای ۳ برابر حداقل دستمزد تعیین شده، ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان است. البته ارقام دریافتی مشمولان قانون کار در سال آینده به نسبت حقوق پایه متفاوت است ولی نمی تواند کمتر از ۲ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و همچنین بیشتر از ۳ برابر آن باشد؛ در واقع سقف عیدی پایان سال ۹۵ به میزان ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان است.

حداقل و حداکثر عیدی ۹۵

بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با ۲ پایه حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده به میزان یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳۲۸ تومان عیدی خواهند گرفت.

به گزارش مهر همچنین گروه هایی که به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد ۷۱۲ هزار و ۴۳۰ تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۷۵ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده این رقم به ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان افزایش می یابد.

وضعیت عیدی سایر سطوح مزدی

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز می توانند به همان نسبت عیدی دریافت کنند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۵ یعنی ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان بیشتر نشود.

جدول ۶ ساله عیدی کارگران و مشمولان قانون کار

حداکثر عیدی (تومان) حداقل عیدی (تومان) حداقل مزد (ریال) سال
۹۹۹۹۰۰۰ ۶۶۶۶۰۰۰ ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ ۱۳۹۰
۱۱۶۹۱۰۰۰ ۷۷۹۴۰۰۰ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ۱۳۹۱
۱۴۶۱۳۷۵۰ ۹۷۴۲۵۰۰ ۴ میلیون و ۸۷۱ هزارو ۲۵۰ ۱۳۹۲
۱۸۲۶۰۰۰ ۱۲۱۷۰۰۰ ۶ میلیون ۸۹ هزار ۱۳۹۳
۲۱۳۷۲۹۰ ۱۴۲۴۸۶۰ ۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۰ ۱۳۹۴
۲۴۳۶۴۹۲ ۱۶۲۴۳۲۸ ۸ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۴۰ ۱۳۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *