گل محمدی از وزیر ورزش نمره قبولی گرفت

تصویر روز: وزیر ورزش و جوانان در همایش سوارکاری، چوگان و صنعت اسب، توسعه این رشته های ورزشی را منوط به هدف و رویکردی مبنی بر احیاء یک فرهنگ و سنت کهن دانست.

دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در همایش سوارکاری، چوگان و صنعت اسب با اشاره با بیان این که دولت ها به دنبال استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم برای اداره بهینه جوامع هستند، اظهار کرد: قطعا تقویت بخش خصوصی و حضور مردوم در تمامی عرصه ها مشکلات کشور و دولت را می کاهد و در نتیجه رشد و پیشرفت را تسریع و تسهیل می کند.

وی با تاکید بر این که هدف گذاری دولت یازدهم واگذاری امور به مردم است گفت: باید قوانین و مقررات به گونه ای تنظیم گردد که علاوه بر تقویت بخش خصوصی، حمایت ها نیز از آن بیشتر شود.

دکتر گودرزی با اشاره به مشکلات دولت یازدهم در زمان تحویل گرفتن دولت خاطر نشان کرد: در گذشته حدود ۴۱۰۰ پروژه ورزشی در سراسر کشور تنها با کلنگ زنی و به صورت نیمه کاره رها شده که عمدتا نیز بدون مطالعه و کار کارشناسی و در مناطقی رقم خورده که نیازی به ورزشگاه نبوده است و ما امروز با مشکل تکمیل و احداث این پروژه های بر زمین مانده و اغلب در مناطق غیر ضروری روبرو هستیم.

وی با تقدیر از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: از زمان مدیریت آقای گل محمدی و با تلاش و پیگیری ایشان و همکارانشان سرانه ورزشی استان البرز از ۳۳ سانتی متر به ۴۱ سانتی افزایش یافته است.

وزیر ورزش و جوانان، البرز و تهران را فقیرترین استان های کشور در زمینه سرانه ورزشی معرفی کرد و افزود: علیرغم تصور عموم مردم که تهران و البرز را استان هایی دارای امکانات بالا می دانند، این ۲ استان فقیر ترین سرانه ورزشی کشور را در اختیار دارند و از همین رو توجه وزارت ورزش و جوانان به البرز و تهران و در جهت رشد سرانه ورزشی آن ها ویژه است.

وی با اشاره به سهم ۳ درصدی صنعت اسب البرز در تولید ناخالص استان، بیان کرد: استان البرز این توانمندی را دارد که به قطب صنعت اسب کشور تبدیل شده و بیش از پیش در این عرصه توسعه یابد.

دکتر گودرزی با تاکید بر این که توسعه ی رشته های مرتبط با اسب می بایست با رویکرد احیاء فرهنگ و سنت کهن صورت گیرد، گفت: خیرین ورزش یار بسیاری وجود دارند که علاقمند به ورود در بحث توسعه ی سوارکاری و چوگان می باشند و دولت نیز وظیفه دارد که از آن ها حمایت کند.

وی در پایان تصریح کرد: ورود خیرین به ورزش نشان دهنده ی این است که امروز همه متوجه شده اند هر چه در زمینه ورزش سرمایه گذاری شده و در این راستا تلاش شود به همان اندازه سلامت مادی و معنوی جامعه نیز تامین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *