بهترین فرودگاه جهان + مشخصات

تصویر روز: فرودگاه ‘چانگی’ سنگاپور با توجه به بررسی جهانی و نظرسنجی از مسافران برای چهارمین سال متوالی بهترین فرودگاه جهان شد.

این هفتمین بار در ۱۶ سال گذشته است که که این فرودگاه بزرگ در جنوب شرق آسیا جوایز جهانی فرودگاه ها را دریافت می کند. همچنین این فرودگاه جوایز ارائه بهترین امکانات رفاهی در اوقات فراغت را دریافت کرد.

شبکه خبر آسیا روز پنجشنبه اعلام کرد این جایزه ها براساس رتبه بندی فرودگاه های جهان که توسط ‘اسکای تراکس’ و با نظرسنجی از ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر از ۱۰۶ ملیت در ۵۵۰ فرودگاه جهان انجام شده به فرودگاه ‘چانگی’ سنگاپور تعلق گرفت.

فرودگاه ‘آینچئون’ کره جنوبی براساس این رتبه بندی در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن نیز فرودگاه مونیخ و ‘هاندا’ توکیو قرار دارند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در جایگاه پنجم رتبه بندی فرودگاه ها قرار گرفت و پس از آن فرودگاه های ‘چوبو سنترایر’ ژاپن، فرودگاه ‘هیترو’ لندن، فرودگاه بین المللی ‘کانسای’ ژاپن و فرودگاه بین المللی ‘حمد’ قطر قرار دارند.

مسافران طی چهار سال گذشته فرودگاه ‘چانگی’ سنگاپور را به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب کرده اند.

فرودگاه چانگی یک فرودگاه نظامی – همگانی در ارتفاع هفت متری از سطح دریا واقع شده و طول باند آن چهار هزار متر است. این فرودگاه اصلی ترین فرودگاه جنوب شرق آسیا محسوب می شود.

فرودگاه سنگاپور سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد جابجایی ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر و به طور متوسط روزانه ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ مسافر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *