درخواست از روحانی برای تغییر وزرا و استانداران

تصویر روز: عضو شوراى مرکزی حزب کارگزاران معتقد است که دولت هم در سطح کابینه و هم در سطح استانداران نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش خبر ان لاین سیدحسین مرعشی در مطلبی در کانال تلگرامی خود اینگونه نوشت که هم برجام حاصل شده و هم مجلس همراه دولت دکتر روحانى است و ایشان حالا باید حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد و باید مدیران جسور و مسئولیت‌پذیر و با نشاط را جایگزین برخی از مدیران کند.

مرعشی در ادامه اینگونه نوشت:

بالاخره تیم اقتصادی دولت باید پاسخگو باشند. آن زمانی که دولت شکل می‌گرفت نامه‌ای به آقای روحانی نوشتم و گفتم که ستاد اقتصادی شما از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگوی شاخص‌های مورد انتظار شما باشند.

در اقتصاد دو شاخص برای ما اهمیت دارد؛ شاخص رشد اقتصادی و شاخص تورم. اگر یک تیم اقتصادی صرفا همه همت خود را برای کنترل تورم بگذارد و شاخص رشد اقتصادی برایش در درجه دوم اهمیت باشد، این به معنای نگاه کردن از یک زاویه به اقتصاد هست. در یک نگاه جامع به اقتصاد باید رشد و تورم را با هم در نظر داشت.

اقتصاد ایران اکنون نیاز به تصمیمات جسورانه دارد. مثلا در حوزه نفت شاید بیش از سه دهه است که ما از تکنولوژی‌های جدید برای صیانت از مخازن نفتیمان بی‌بهره هستیم. الان یک فرصت تاریخی برای ما فراهم شده تا بتوانیم ضریب صیانت از مخازن نفتیمان را بالا ببریم.

این نمی‌شود که چند نفر در گوشه و کنار در مورد قراردادهای نفتی صحبت کنند و ما هم نگاه کنیم. وزارت نفت باید با سرعت قراردادهای نفتی را متناسب با منافع ملی ما ببندد. کارخانه‌های ما الان با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و با مشکل کاهش اشتغال مواجه هستیم و باید مسائل مالی کارخانه‌ها حل شود.

در شرایط پسابرجام باید تلاش شود چند ده میلیارد دلار خط اعتباری برای کشور تدارک دیده شود. با حرکت‌های لاک پشتی تیم اقتصادی نمی‌شود اقتصاد ایران را راه انداخت.

ابزارهای مناسب اکنون در دست آقای روحانی است و ایشان بدون رودربایستی با اشخاص و براساس پیمانی که با مردم بسته و براساس وعده‌ای که بار‌ها به مردم داده و اعلام کرده که بر سر پیمان‌های خود با مردم هست، باید با آرایش جدیدی به عرصه اقتصاد ایران و عرصه مدیریت کشور نگاه کند و کشور باید وارد یک دوره جدیدی از رونق اقتصادی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *