قیمت آیفون در نقاط مختلف دنیا

تصویر روز: با قطعیت تمام می توان گفت که آیفون محبوبترین و پر فروش ترین گوشی تلفن همراه یا اصطلاحا Smart phone در سرتاسر دنیاست.
به گزارش جام نیوز قیمت و هزینه تمام شده برای مشتریان این گوشی تلفن در نقاظ مختلف دنیا تفاوت چشم گیری دارد. چیزی حدود ۴۰۰ دلار تفاوت قیمت بین ارزان ترین تا گران ترین است.

با بررسی اطلاعات و اعداد ارقام به نتایج جالبی رسیدیم که با هم مرور خواهیم کرد:

ترولانس قیمت آیفون را اگر دقیق تر بررسی کنیم میبنیم:  در کانادا  ۶۴۷ دلار و در برزیل  ۱,۱۰۷ دلار !!!
کانادا، ایالات متحده امریکا و ژاپن تنها کشور هایی هستند که شما می توانید زیر ۷۰۰ دلار آیفون را بخرید، اما در عوض در ترکیه و برزیل چیزی در حدود ۱۰۰۰ دلار باید برای خرید یک آیفون پرداخت کنید.

موارد زیادی است که می تواند در این مقایسه لحاظ شود، مثلا هزینه های تولید و حتی ترنسفر و یا مواردی چون در آمد سرانه خانوار ها و …

جالب است که بدانید که تنها در ایالات متحده، کره جنوبی و لوگزامبورک هزینه خرید یک آیفون تنها شامل ۲% از درآمد متوسط خانوار را شامل می شود، اما در کشور های هند، فلیپین و اندونزی اوضاع متفاوت است و قیمت یک آیفون تا حدود ۲۵% از درآمد سالیانه خانوار را شامل می شود.
مثلا در اندونزی قیمت یک آیفون ۸۶۳٫۹۰ دلاز است که چیزی حدود ۳۹٫۳٪ از درآمد سالیانه یک خانواده است، یعنی اگر یک خانواده مازاد درآمد خودش را در طی یک سال خرج نکند، تنها توانایی خرید ۲ عدد آیفون را دارد، اما در ایالات متحده حداقل شما توانایی خرید ۶۲ عدد آیفون را در یک سال را با مازاد درآمد سالیانه خود خواهید داشت.

نظر شما را به اینفوگرافیک زیر برای مقایسه قیمت آیفون در نقاط مختلف دنیا جلب میکنم:

 

cost of iphone around world5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *