تصویر روز: موسس اتاق بازاریابی ایران گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک برای بازاریابی در بازارهای بین المللی باید به رقیب موثر تبدیل شوند.
به گزارش خبرنگار ما, حمید بروغنی با بیان اینکه امروزه کیفیت در راستای هزینه های پایین در بازارهای جهانی مد نظر گرفته می شود گفت :صاحبان صنایع برای جنگیدن در بازار بین المللی باید به رقیب موثری تبدیل شوند.
وی همچنین بکارگیری ابزار و استراتژی های مختلف بازاریابی را مهمترین عامل برای توسعه بازار و سود بیشتر صنایع کوچک در بازارهای جهانی دانست و افزود :بنگاه های اقتصادی برای سود بیشتر در بازارهای بین المللی باید به فکر تفاوت قیمت و خدمات محصولات خود باشند.
وی همچنین انگیزه کسب برتری در صحنه بازرگانی, تولید انبوه, سودآوری, درآمدهای ارزی و رشد اقتصادی را از مهمترین عوامل اهمیت بازاریابی بین المللی عنوان کرد و گفت :با توجه به تغییرات سریع سیاسی و اقتصادی و افزایش موانع محدودیت های تجاری کشورها و پیچیده تر شدن مشکلات بازار جهانی نسبت به گذشته, صاحبان صنایع باید اهمیت ویژه ای به تحقیقات و پژوهش در حوزه بازریابی بین الملل داشته باشند.
وی اهمیت ندادن به خواسته ها و نظرات مشتریان حیاتی شرکت ها را مهمترین عامل شکست بازاریابی در صنایع کوچک برشمرد و تصریح کرد: صنایع کوچک برای ورود به بازارهای جهانی و موفقیت در بازاریابی نباید از ارتباط نزدیک با رفتارهای مشتریان و در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف غافل شوند.
دیدگاهتان را بنویسید