تصویر روز: حدودا ۱۵ روز پس از انتصاب مهندس جهرودی به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ، وی در حکمی مجتبی نظری ازمدیران باسابقه و موفق حوزه روابط عمومی را به سمت معاونت ارتباطات و امور مشتریان این شرکت منصوب کرد.
بر اساس تغییرات صورت گرفته در سایپا ، مدیریت ارتباطات به معاونت تبدیل شده و امور مشتریان نیز زیر نظر این معاونت قرار دارد.
پس از انتصاب مهندس جهرودی به عنوان مدیرعامل سایپا ، موضوع تغییر مدیر ارتباطات این شرکت به یکی از مباحث رسانه ای به ویژه در بین خبرنگاران بخش صنعت خودرو تبدیل شد ، زیرا نحوه تعامل با اصحاب رسانه و این پرسش که چه شخصی سکان بخش ارتباطات این گروه خودروسازی را برعهده خواهد گرفت برای خبرنگاران و دورنمای همکاری آنان با این شرکت موضوع مهمی بشمار می آید.
صدورحکم معاون جدید ارتباطات سایپا از سوی مهندس جهرودی طی مدت زمانی کوتاه پس از روی کار آمدن خود ، بیانگراین واقعیت است که وی اهمیت ویژه ای برای این بخش قائل است و قطعا عملکرد این حوزه از این پس بطور ویژه زیر ذره بین شخص مدیرعامل قرارخواهد داشت.
البته این توجه ویژه ، بی تردید بار مسئولیت معاون جدید ارتباطات سایپا را سنگین ترخواهد کرد اما بررسی کارنامه مدیریتی مجتبی نظری ، این اطمینان را به مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا می دهد که نامبرده بدون شک توانایی عبور از مشکلات و موانع موجود را داشته و در این مسیر از همراهی و حمایت قاطع اصحاب رسانه نیز برخوردار است.
نگاهی به عملکرد سازمان های مختلف در حوزه ارتباطات نشان می دهد مدیرانی در این عرصه عملکرد موفقی از خود بجای گذاشته اند که توانسته اند تعامل مناسبی با رسانه ها گروهی ( فارغ از نام و تعداد تیراژ و … ) برقرار نمایند.
روابط عمومی و رسانه به عنوان دو بال مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های جامعه برعهده دارند. چرا که خبرنگاران میتوانند به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه، خواسته ها و انتظارات مردم را بطور مستقیم در اختیار روابط عمومیها قرار دهند.نقشی که متاسفانه در برخی مراکز به آن توجه کافی نمی شود.
در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها در بخش برون سازمانی، برقراری ارتباط صحیح و تعامل مناسب با رسانه ها است. مدیران با تجربه و سرد و گرم کشیده ی ارتباطات کاملا بر این امر واقف اند که یکی از حساس ترین وظایف روابط عمومی ها انعکاس دقیق ، صحیح و سریع اخبار و رویدادهای سازمانی از طریق رسانه ها به مخاطبان و گروههای هدف در جامعه است. لذا با توجه به حساسیت و اهمیت این بخش انتظار می رود در این حوزه از افرادی با دانش و تجربه کافی نسبت به وظایف و حوزه سازمانی خود دعوت به همکاری نمایند. زیرا در غیر این صورت بخش مهم “ارتباط با رسانه ها” که از بازوهای قدرتمند مدیران ارتباطات بشمار می آید ، از وظایف اصلی خود دور خواهد ماند.
ضمن تبریک مجدد به مجتبی نظری از مدیران با سابقه بخش ارتباطات صنعت خودرو کشور، جا دارد از زحمات احد میرزایی نیز که طی این مدت علیرغم تمامی دشواری های موجود سکاندار بخش ارتباطات گروه خودروسازی سایپا بود نیز تشکر و قدردانی نماییم.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای این دو بزرگوار که به سهم خود تلاش فراوانی برای اعتلای صنعت کشور داشته اند ، از خداوند متعال برای آنان سلامتی و سربلندی آرزو مندیم.
حمید طلیمی
دیدگاهتان را بنویسید