امسال بهترین زمان برای خرید مسکن است

تصویر روز: با توجه به رکود چندین ساله و همچنین انتظارات رونق بازار به نظر می رسد امسال بهترین زمان برای خرید مسکن است.

سید محمد فاطمی عقدا کارشناس ارشد بازار مسکن در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: نگاه به برنامه ریزی ها و تحولات ۷۰ ساله بازار مسکن در کشور نشان می دهد پس از دوره رکود با جهش قیمت ها روبرو شدیم.

وی افزود: با توجه به انباشت تقاضا و کاهش قدرت خرید، بازار مسکن بدترین رکود را در سالهای اخیر داشته است اما اگر وارد دوره رونق شود و دلالان و سرمایه گذاران به این بازار روی آورند باز هم ممکن است با جهش شدید قیمت مواجه شویم به همین خاطر توسعه می کنیم کسانی که مسکن را برای سکونت و مصرف خود نیاز دارند اقدام کنند که قیمتها در کف قرار دارد.

فاطمی عقدا گفت: وامهای مسکن هم در برخی شهرها کمک خوبی برای خرید است اما در کلان شهرها باید سیاست های متمایزی در حوزه پولی و بانکی در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت: همچنین برای گروه های کم درآمد نیز ضروری است تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود. رئیس اسبق مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی گفت: دولت همچنین باید مسکن مهر را تکمیل و واگذار کند تا بتواند بازار اجاره‌بها را نیز کنترل کند.

وی افزود: امسال می توان انتظار رونق بازار مسکن را داشت اما افزایش قیمت نخواهیم داشت. این کارشناس هشدار داد: اگر دولت از بخش دولت و کاهش هزینه های آن در بازار مسکن حمایت نکند باز هم در آینده با جهش شدید قیمت مواجه خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *