برنامه جدید گمرک برای حمایت از تولیدکنندگان

تصویر روز: رئیس‌کل گمرک ایران با تشریح اقدامات اقتصاد مقاومتی از برنامه جدید برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مسعود کرباسیان در گردهمایی مدیران گمرکات سرسر کشور گفت : واحدهای تولیدی به درب خروج گمرکات معرفی خواهد شد تا تشریفات گمرکی کالا پس از ترخیص به روش حسابرسی پس از ترخیص صورت پذیرد.

کرباسیان گفت: با اجرایی شدن برجام و انجام مبادلات خارجی از طریق سیستم بانکی، بیشتر معاملات با استفاده از ال‌سی انجام خواهد شد و این اسناد ملاک عمل تشریفات گمرکی خواهد بود.

بنابر گزارش روابط عمومی گمرک ایران ، کرباسیان ادامه داد: برای تشخیص هویت کالا نیز کدهای اظهاری و اطلاعات اظهارنامه و مانیفست الکترونیک مورد تأیید گمرک خواهد بود و شرکت‌های بازرسی نیز هویت کالا را به گمرک اعلام خواهند کرد و گمرک بر اساس مدارک مورد تأیید بانک و اسناد ضمیمه شرکت‌های بازرسی برای ترخیص کالاهای مسیر سبز و زرد اقدام خواهد کرد.

رئیس کل گمرک افزود : هیچ جای دنیا در گمرکات چیزی به اسم ارزیاب نداریم و هویت کالاها از سوی شرکت‌های بازرسی تعیین و به گمرک اعلام می‌شود.

وی با تشکر از زحمات همکاران مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال گذشته را دستاوردی بزرگ توصیف کرد.

کرباسیان گفت : صادرات غیرنفتی ایران در سال ۹۴ برای نخستین بار از واردات فراتر رفت و کارنامه تجارت خارجی کشورمان با ۹۱۶ میلیون دلار مازاد تجاری بسته شد و ارزش واردات نیز ۲۲ و نیم درصد کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مروری بر کارنامه گمرک در سال گذشته کرد و با بیان اینکه درخصوص سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی قدم‌های بزرگی برداشته شد، افزود : صدور اظهارنامه هوایی و دریایی، مجوزهای الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی، قبض انبار و باسکول الکترونیک، کارشناسی متمرکز، سامانه متمرکز ارزش، کد گذاری موبایل، سامانه آنلاین آمار تجارت خارجی، الکترونیکی شدن ترانزیت، بن بیمه الکترونیک و الکترونیکی شدن دیگر فعالیت‌ها ازجمله دستاوردهای مهم گمرک در یک سال اخیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *