بارندگی ،سیل و آبگرفتگی در ۱۶ استان

تصویر روز: سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش‌بینی روز گذشته مبنی بر ورود سامانه بارشی به کشور و ریزش باران در نقاط مختلف، در اطلاعیه ای از آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های ۱۶ استان کشور در طی ۷۲ ساعت آینده خبر داد.

در اطلاعیه شماره ۸ این سازمان که بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی قرار گرفته است آمده است که پیرو اطلاعیه شماره ۷ به اطلاع می‌رساند به سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به شرح زیر طی سه روز آینده پیش بینی می‌شود:

سه شنبه ۲۴ فروردین ۹۵: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در شمال استان خوزستان، استان‌های کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه‌ غربی کردستان و کرمانشاه، جنوب استانهای مرکزی و همدان پیش بینی می‌شود.

چهار شنبه ۲۵ فروردین ۹۵: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در شمال استان خوزستان، استان‌های کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان استانهای واقع در ارتفاعات جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

پنج شنبه ۹۵۲۶ فروردین ۹۵: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، استانهای واقع در ارتفاعات جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران و شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود.

در پایان اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است: با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و نهرها انجام بگیرد. تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *