تصویر روز: ( حمید طلیمی ) تنها ۵۵ روز پس از معرفی مدیرعامل جدید گروه خودرو سازی سایپا ، وی با برپایی اولین نشست صمیمی با اصحاب رسانه با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
در این نشست که حدودا ۳ ساعت به طول انجامید خبرنگاران رسانه های گروهی ضمن معرفی خود به تشریح نظرات ، دیدگاهها و پیشنهادات خود به منظور توسعه همکاری های دو جانبه پرداختند.
در ادامه این دیدار مهندس قاسم جهرودی ضمن تشریح نقش مهم رسانه ها در تنویر افکار عمومی به برنامه ها و سیاست های جدید این شرکت برای افزایش همکاری با رسانه های گروهی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت : با اجرای برنامه های جدید و توسعه همکاری های دو جانبه از این پس شاهد برقراری ارتباط سازنده و مستمر با رسانه ها خواهیم بود.
این نخستین بار است که مدیر عامل یکی از شرکت های بزرگ کشور که مخاطبان و مشتریان فراوانی نیز در بین قشرهای مختلف جامعه دارد تنها ۵۵ روز پس از انتصاب خود با دعوت از خبرنگاران ، مشکلات و دغدغه های این صنعت را صادقانه و شفاف با آنان درمیان گذاشته و از آنان می خواهد تا با نگاه تیز بین خود برای مشکلات ارایه شده راهکار ارایه نمایند.
وی در این جلسه همچنین به صراحت تصریح کرد پیشنهادات سازنده خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست صمیمی، بدون شک در برنامه ریزی های آینده این شرکت تاثیر گذار بوده و اجرا خواهد شد.
این در حالی است که بسیاری از مدیران شرکت ها یا سازمانها علی رغم گذشت چندین ماه پس از انتصاب ، به هیچ وجه حاضر با انجام مصاحبه یا برگزاری نشست با خبرنگاران نبوده و به بهانه های مختلف از این کار سر باز می زنند. از این رو باید اعتماد و ابتکار مهندس جهرودی برای دیدار با خبرنگاران و طرح صمیمانه مشکلات صنعت با آنان را به فال نیک گرفت. هر چند در این نشست برخی رسانه ها نیز به دلیل زمان جلسه موفق به طرح نظرات خود نشدند ، اما برگزاری این نشست و خط شکنی سایپا در این خصوص قابل تقدیر است.
نگاهی به عملکرد سازمان های موفق در کشور نشان می دهد مدیرانی در این عرصه کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته اند که تعامل مناسبی با رسانه ها گروهی برقرار نموده و خبرنگاران را در کنار خود داشته اند.
بررسی عملکرد صورت گرفته و همچنین نحوه برقراری تعامل سایپا با رسانه ها پس از انتصاب مهندس جهردوی به عنوان مدیر عامل گروه خودروسازی ، نشان دهنده رویکرد مثبت و توجه ویژه شخص مدیر عامل این شرکت برای گشودن فصل نوینی از همکاری های سازنده با رسانه هاست. ضمن اینکه قطعا حضور افرادی با دانش و تجربه کافی در بخش ارتباطات سایپا در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
بدون شک حرکت های مثبت صورت گرفته در این خصوص از نگاه تیز بین اصاحب رسانه دور نخواهد ماند و آنان نیز این حرکت های سازنده را به فال نیک گرفته و در ارتباطات مشترک پاسخ مثبتی به رویکرد جدید و اعتماد ساز سایپا خواهند داد.
حمید طلیمی
دیدگاهتان را بنویسید