آماده باش برای مقابله با سیل/ حرکت قطارها متوقف شد

تصویر روز: در پی ورود سیلاب بی سابقه، سرریزهای مخزن سد دز در خوزستان باز شد.

به گزارش شبکه خبر، سازمان هواشناسی از ادامه بارش ها دربیشتر مناطق کشور خبر داد. این سازمان همچنین درباره احتمال آب گرفتی معابر، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در هفده استان شامل خوزستان،‌ کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، ایلام،‌ لرستان، کرمانشاه،‌ زنجان، مرکزی،‌ قم ، اصفهان،‌ فارس،‌ بوشهر ، قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان طی امروز خبر داد.

مرکز مدیریت حوادث و اطلاعات مدیریت بحران کشور هم در حالت آماده باش قرار گرفته است. این مرکز از هموطنان به ویژه عشایر خواست از توقف در حاشیه رود‌خانه ها و برپا کردن چادر خودداری کنند. گزارش ها حاکی است بارندگی شدید و سیل آسا در شهرهای شمالی خوزستان دزفول، اندیمشک، شوش و گتوند که از ساعات پایانی دیشب آغاز شده است همچنان ادامه دارد. برای جلوگیری از حوادث احتمالی همه نهادهای مربوط دراین شهرها بسیج شده اند. در پی ورود سیلاب بی سابقه، سرریزهای مخزن سد دز در خوزستان باز شد. مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه نیز اعلام کرد: بارندگی شدید در بالا دست سد کرخه موجب افزایش آب ورودی به این سد شده است.

بر اثر طغیان رودخانه کشکان در لرستان، شهر معمولان در محاصره سیل قرار دارد. باران در استان ایلام خساراتی بر جا گذاشت.این حادثه خسارت جانی نداشت.سیل در برخی مناطق دهلران علاوه بر آبگرفتگی معابر چند خودرو را با خود برد. بر اثر سیل در مهران یک نفر مفقود شد. محور آبدانان به اندیمشک هم مسدود شد.
* حرکت قطارها متوقف شد

راه آهن جمهوری اسلامی هم در اطلاعیه ای از بسته شدن محور ریلی جنوب به علت بارش باران و ریزش کوه تا اطلاع بعدی خبر داد. به علت بارش شدید باران در لرستان یک قطار محلی از ریل خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *