نعمت زاده:خودروسازان روش های قبلی را تکرار نکنند

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان را برنامه این وزارتخانه در سال ۹۵ دانست و گفت: تکرار روش‌های گذشته باعث تحول نمی‌شود.

 محمدرضا نعمت‌زاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال ۹۵ گفت: سال ۹۵ برای صنعت خودروی کشور سال بسیار ویژه‌ای است و باید توجه داشت که روش‌های گذشته و تکرار آنها نمی‌تواند باعث تحول بنیادین در صنعت خودرو کشور شود؛ چراکه این صنعت می‌بایست پرداختن به کیفیت و ارایه محصولات جدید را با تکنولوژی روز و مبتنی بر نیازهای مشتریان به بازار عرضه نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به این منظور شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز می‌بایست واحدهای تحقیقاتی و طراحی خود را تقویت کنند و برای توسعه این واحدها به صورت مشخص بودجه‌ای را تخصیص دهند. البته سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات، طراحی و نوآوری، هزینه نیست؛ بلکه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی، برنامه جدی صادرات و توسعه بازار را در بیرون مرزهای کشور نداشته باشند، نمی‌توانند در عرصه ملی نیز موفق عمل کنند و به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید مکلف است به صادرات خودرو و تولید خودروهای باکیفیت صادراتی و در الگوی بین‌المللی، توجه خاصی داشته باشد و در مقابل، شرکت‌های خودروساز نیز موظفند محصولات تولید داخلی را با اهداف صادراتی تولید کنند.

به گفته نعمت‌زاده، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است منابع بین‌المللی و سرمایه‌گذاری را برای توسعه صنعت خودرو و تمرکز بر تولید در داخل کشور به کار گیرد و برای تحقق این امر مهم و ایجاد پایگاههای قدرتمند تولید و ساخت داخل در سال ۹۵ به صورت اجرایی عمل کند. در کنار این، اقتصاد مقاومتی و ورود به بازارهای صادراتی نیز مورد تاکید است که در این راستا باید از تجربه متخصصان کار آمد استفاده کرده و آگاه باشیم که برای ورود به بازارهای صادراتی؛ استفاده از دانش روز ضروری است، پس شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی می‌بایست با دانش بازاریابی آشنا باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر اساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی، مولفه‌های بنیادین طرح تحول و بهبود خودرو نظیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه واحدهای تحقیق، توسعه و طراحی، توسعه سهم ساخت داخل و صادرات با تشکیل کارگروه‌های ویژه در شورای سیاستگذاری خودرو بررسی می‌شود. مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *