حضور مشتری در یک واحد تجاری علاوه بر سود مالی که برای صاحب آن کسب وکار به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز در آن مرکز فراهم می سازد
تصویر روز _ امروزه دنیای کسب و کار بر پایه مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل غیر ممکن است.
مراکز مشتری مدار درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است» را سر لوحه برنامه های خود می دانند زیرا حضور مشتری در یک واحد تجاری علاوه بر سود مالی که برای صاحب آن کسب وکار به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز در آن مرکز فراهم می سازد.
به همین منظور احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سالهاست که در دنیا رواج پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش است. زیرا بنگاه های تجاری بدون نگرش مشتری مدارانه و بدون ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان نمیتوانند به حیات خود ادامه دهند.
چند روز قبل با معرفی و توصیه یکی از دوستان ، یک دستگاه تلویزیون ال جی ۵۵ اینچ مدل QNED81 از طریق سایت فروشگاهی افرالند سفارش دادم.
کار سفارش و پیگیری خرید این تلویزیون توسط سرکار خانم امینی از کارشناسان فروش این سایت فروشگاهی پیگیری و انجام شد. طی این مدت کارشناسان فروش این سایت فروشگاهی در نهایت ادب و احترام به تمام پرسش های مطرح شده در خصوص این محصول پاسخ دادند. بعد از مشورت با کارشناس فروش ، تلویزیون مورد نظر و متناسب با منزل و بودجه ای که برای این کار در نظر داشتیم انتخاب و پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه ، کالای مورد نظر در موعد مقرر درب منزل تحویل شد.
خوشبختانه به دلیل آموزش مناسب پرسنل این مرکز توسط مدیران این سایت فروشگاهی و همچنین برنامه ریزی مناسب در انجام امور ، تمامی مراحل سفارش و خرید کالا از این مرکز با رعایت دقیق اصول مشتری مداری انجام شد. پاسخگویی آنلاین و پیگیری مستمر مراحل تحویل کالا توسط کارشناسان این مرکز ، یکی دیگر از مزایای قابل توجه این سایت فروشگاهی است که جا دارد در این خصوص نیز از مدیران و کارشناسان این مرکز تشکر و قدرانی نمایم.
کارشناسان فروش و پشتبانی افرالند علی رغم تماس فراوان مخاطبان در تمامی مراحل با حسن برخورد و در کمال احترام با مشتریان سخن گفته و به سوالات فراوان آنان در بخش های مختلف پاسخ می گفتند.
به عنوان یک مشتری وظیفه خود دیدم تا بدینوسیله از زحمات مدیران و کارشناسان بخش های مختلف این سایت فروشگاهی به ویژه سرکار خانم امینی کارشناس فروش این مرکز که با انجام درست وظایف خود به مردم خدمات ارایه می دهند ، تشکر و قدردانی نمایم.
بدون شک آنچه باعث موفقیت مراکز تجاری و بنگاه های اقتصادی در اجرای طرح های مشتری مداری شده است در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقا و تداوم کاری آنها است و در درجه بعد ایجاد ساختار سازمانی بر مبنای مشتری مداری و مشتری محوری است که این مهم بصورت عینی در این مرکز به چشم می خورد.
حمید طلیمی
دیدگاهتان را بنویسید