تاکسی برقی

۱۰۰۰ تاکسی برقی در راه خیابان‌های تهران

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی کمتر از یک ماه آینده در خیابان‌های شهر تهران فعالیت می‌کنند

تصویر روز ـ ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی کمتر از یک ماه آینده در خیابان‌های شهر تهران فعالیت می‌کنند.

به گزارش صدا و سیما ، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز به کار ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی کمتر از یک ماه آینده در خیابان‌های شهر تهران خبر داد.

شادی مالکی گفت: با توجه به تخصیص پلاک تاکسی به خودرو‌های برقی و طی شدن مراحل ثبت نام و آغاز فرآیند واگذاری این خودرو در کمتر از یک ماه آینده شاهد حضور و فعالیت خودرو‌های برقی در شهر تهران هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: بلافاصله پس از تحویل و آغاز به کار ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی، پیش‌ثبت نام مرحله دوم واگذاری‌ها آغاز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران هم پیشتر با اشاره به پلاک گذاری خودرو‌های برقی ویژه تاکسیرانان پایتخت گفته بود:۴ مدلی که مجوز پلاک آنها گرفته شده، سیستم برقی و آلایندگی صفر دارند و عمر مفید باتری این خودرو‌ها بین ۷ تا ۸ سال است.

محسن هرمزی همچنین از امکان تبدیل تاکسی‌های برقی به خودرو شخصی برقی خبر داد و گفت: براساس طرح تاکسی برگشتی، برای حمایت از توسعه برقی سازی، رانندگان این قابلیت را دارند که بعد از ۵ تا ۷ سال از تاکسی‌های برقی با تعویض پلاک به عنوان خودروی شخصی استفاده کنند.

معاون شهردار تهران افزود: حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه خودرویی است که به تاکسیرانان تحویل داده خواهد شد و فقط ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌ای است که این افراد باید پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *