جامعه صرافان
رئیس هیات عالی نظارت جامعه صرافان:

بانک مرکزی همکاری بیشتری با جامعه صرافان داشته باشد

مجمع عمومی جامعه صرافان برای انتخاب اعضای شورای عالی و هیئت عالی نظارت برگزار شد

تصویر روز ـ مجمع عمومی جامعه صرافان برای انتخاب اعضای شورای عالی و هیئت عالی نظارت برگزار شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایبنا، در این جلسه که در محل باشگاه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اعضای شورای عالی و هیئت عالی نظارت جامعه صرافان انتخاب شدند.

در طول یکسال گذشته اساسنامه جامعه صرافان توسط بانک مرکزی و همکاری جامعه صرافان اصلاح شد و در حال حاضر به جامعه صرافان ابلاغ شده است.

محمد حاجی علی؛ رئیس هیات عالی نظارت جامعه صرافان در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه صرافان اساسنامه جامعه صرافان مصوب شد و دوره شورای عالی جامعه صرافان از دو سال به سه سال افزایش پیدا کرد. ۲۹ اردیبهشت ماه امسال دوره قبلی شورای عالی جامعه صرافان به اتمام رسید و بر همین اساس تصمیم بر این شد تا با برگزاری مجمع عمومی انتخابات برگزار شود.

وی افزود: به موجب اساسنامه جامعه صرافان برای رسیدن به حدنصاب انتخابات باید ۵۰ درصد بعلاوه یک نفر در این جلسه شرکت کنند تا امکان برگزاری انتخابات وجود داشته باشد. در حال حاضر ۴۵۱ شرکت صرافی عضو جامعه صرافان هستند و حد نصاب جلسه ۲۲۷ عضو است و با توجه به آمار مشارکت کنندگان تعداد افراد به حدنصاب رسیده است.

حاج علی با اشاره به اینکه در مجمع عمومی امروز سه دستور کار مطرح شد، گفت: انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی جامعه صرافان، انتخاب روزنامه کثیر الانتشار و انتخاب شورای عالی و هیات عالی نظارت جامعه صرافان موضوعاتی هستند که در جلسه امروز تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در مجموع ۱۲ نفر داوطلب عضو شورای عالی و ۵ نفر داوطلب عضویت در هیات عالی نظارت جامعه صرافان هستند. ترکیب شورای عالی جامعه صرافان ۷ عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل است. در مورد هیات عالی نظارت نیز دو نفر عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند. البته هیات عالی نظارت جامعه صرافان در مجموع ۵ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل دارد که سه نفر از اعضا از سوی بانک مرکزی منصوب می‌شوند.

رئیس هیات عالی نظارت جامعه صرافان، افزود: همکاری و تعامل جامعه صرافان و بانک مرکزی به ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و ثبات اقتصاد کشور کمک می‌کند و بر این اساس باید بین بانک مرکزی و جامعه صرافان هماهنگی و همکاری بیشتری وجود داشته باشد.

در مجموع ۴۵۱ نفر عضو جامعه صرافان هستند که از این تعداد ۲۳۲ نفر در جلسه امروز شرکت کرده و اعضای شورای عالی و هیات عالی نظارت جامعه صرافان را انتخاب کردند.

افزایش تعاملات سازنده جامعه صرافان با بانک مرکزی و تقویت نقش سازنده این صنف در بازار ارز کشور از دسته مسائلی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و می‌تواند به ثبات بازار ارز و اقتصاد کشور کمک کند.

در این مجمع، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جامعه صرافان برای درج آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها انتخاب شد.

گفتنی است تا زمان انتشار این گزارش، اسامی اعضای منتخب اعلام نشده است که به محض اعلام، منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *