منوی ایفون

«منو تنظیمات» و «کنترل‌سنتر» آیفون تغییر می کند

iOS 18 علاوه‌بر تغییرات مرتبط با هوش مصنوعی، شامل تغییراتی در کنترل‌سنتر و منوی تنظیمات خواهد بود

تصویر روز ـ به‌روزرسانی iOS 18 در آینده‌ای نزدیک با مجموعه‌ای از تغییرات و ویژگی‌های جدید با تمرکز به‌خصوص روی قابلیت‌های هوش مصنوعی از راه خواهد رسید. به‌گفته‌ی مارک گرمن،‌ کنترل‌سنتر گوشی‌های اپل که از زمان معرفی آیفون X تقریباً بدون تغییر باقی مانده است، نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از زومیت ، طبق اعلام مارک گرمن در جدیدترین خبرنامه‌ی هفتگی خود‌، کنترل‌سنتر iOS قرار است از ویجت موسیقی بازطراحی‌شده و بهبودهایی در نحوه‌ی کنترل لوازم هوشمند خانه از‌طریق HomeKit بهره‌مند شود.

ویجت موسیقی iOS که الآن مربعی کوچک با ابعاد ۲ در ۲ در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه است، شاید در iOS 18 بزرگ‌تر شود و به‌صورت پیش‌فرض تصویر آلبوم و نوار پیشرفت را نشان دهد. در iOS 17، کاربران برای دسترسی به این اطلاعات باید انگشت خود را روی ویجت نگه می‌داشتند.

درباره‌ی کنترل‌های HomeKit، سیستم فعلی به‌طور خودکار حداکثر تا ۶ وسیله‌ی هوشمند را در بخش Home کنترل‌سنتر انتخاب می‌کند و نمایش می‌دهد. با‌این‌حال، این چیدمان خودکار اغلب با ترجیح کاربران مطابقت ندارد و می‌تواند به‌طور غیرمنتظره تغییر کند. همین موضوع به‌خاطر‌سپردن کنترل‌های پرکاربرد مانند چراغ‌های اتاق نشیمن یا ترموستات‌ها را برای کاربران دشوار می‌کند.

به‌نظر می‌رسد در iOS 18، کاربرانِ آیفون می‌توانند دستگاه‌هایی را انتخاب کنند که در بخش Home کنترل‌سنتر نمایش داده می‌شوند و ترتیب ثابت دلخواهی برای آن‌ها در نظر بگیرند. همچنین، بزرگ‌ترشدن آیکون‌های مربوط به هر دستگاه می‌تواند استفاده از کنترل‌سنتر را آسان‌تر کند.

افزون‌بر تغییرات کنترل‌سنتر، گرمن انتظار دارد که منو تنظیمات iOS 18 نیز به رابط کاربری تمیز‌تر و سازمان‌دهی و عملکرد جست‌وجوی بهتر مجهز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *