7

فيشينگ 400 کارت بانکی در البرز

فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 2 نفره فيشينگ کاران حرفه اي در البرز خبر داد

تصویر روز _ فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 2 نفره فيشينگ کاران حرفه اي در البرز خبر داد.‏‎ ‎

سردار” حميد هداوند” در گفت و گو با  خبرگزاري پليس گفت: در پي رصد و پايش شبانه روزي گروه ها و کانال هاي فيشينگ توسط کارشناسان اين پليس مشخص گرديد، شخصي با شناسه کاربري مشخص در حال فعاليت مجرمانه و اقدام به ترغيب و تطميع با روش هاي مختلف و همچنين ارسال پيامک حاوي لينک هاي جعلي با محتواي شکوائيه قضايي (ثنا) و سهام عدالت ، درج آگهي کار در منزل و خريد ارز مي باشد.

وي عنوان کرد: با توجه به فراگير شدن فيشينگ و بدافزارهاي متداول در قالب هاي مختلف رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم پليس فتا استان قرار گرفت.

سردار هداوند افزود: تيم رسيدگي کننده پرونده با انجام تحقيقات پليسي 2 نفر را در اين خصوص شناسايي و در يک اقدام غافلگيرانه نسبت به دستگيري آنان اقدام کردند.

فرمانده انتظامي استان تصريح کرد: در ادامه تحقيقات مشخص شد متهمان از طريق فيشينگ و روش هاي مختلف از جمله ارسال پيامک حاوي لينک هاي جعلي با محتواي شکوائيه قضايي (ثنا) و سهام عدالت در فضاي مجازي اقدام به کلاهبرداري کردند و قربانيان از طريق ورود به اين صفحات جعلي در دام آنان گرفتار شده اند.

وي با اشاره به اينکه تا کنون اطلاعات 400 کارت بانکي به سرقت رفته است گفت : 14نفر از شکات در سراسرکشور شناسايي شده اند که اقدامات لازم جهت شناسايي ساير شکات همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان در پايان تاکيد کرد: شهروندان توجه نمايند از باز نمودن لينک ها و پيام هاي مشکوک در فضاي مجازي جدا خودداري نموده تا ديگر شاهد حوادث اين چنيني نباشيم و در صورت مشاهده اين گونه موضوعات ، موارد را بلافاصله با مرکز فوريت هاي پليسي 110 در ميان بگذارند.#

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *