دکل برق

برق ۲۵ اداره پرمصرف تهران قطع شد

هم اکنون صنایع با ۳۶ درصد و بخش خانگی با ۳۳ درصد بیشترین مصرف برق را دارند

تصویر روز _ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: از نیمه خرداد امسال و با شروع طرح مدیریت مصرف برق ادارات، ۸۰ اداره پرمصرف در کشور مشمول قطع برق شدند.

به گزارش صداوسیما، مازیار جمشیدی، مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور در ارتباط زنده شبکه خبر با بیان اینکه امروز مصرف برق نسبت به اوایل هفته ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد، گفت: مصرف برق در کشور به بیش از ۷۲ هزارمگاوات خواهد رسید که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ هزارمگاوات، معادل مصرف برق دو استان فارس و بوشهر بیشتر است.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور درخصوص میزان مصرف در بخش‌های مختلف گفت: هم اکنون صنایع با ۳۶ درصد و بخش خانگی با ۳۳ درصد بیشترین مصرف برق را دارند.

وی با بیان اینکه مشترکان باید مصرف خود را مخصوصا در اوج مصرف یعنی ساعت ۱۱ تا ۱۷ مدیریت کنند، گفت: برای مثال مشترکان کولر آبی خود را روی دور کند بگذارند و اگر مشترکی کولر گازی دارد دمای آن را روی ۲۴ درجه تنظیم کند که این کار باعث می‌شود هم مصرف برق و هم قبض برق خود مشترک کاهش یابد.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز در ادامه از قطع برق ۸۰ اداره پرمصرف از شروع طرح مدیریت مصرف برق ادارات از نیمه خرداد امسال خبر داد و گفت: امروز نیز برق ۲۵ اداره در تهران به دلیل مصرف بالا قطع شد.

ناظریان تشریح کرد: تغییر ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱۳ ظهر، خاموش‌کردن وسایل سرمایشی یک ساعت مانده به تعطیلی ادارات، تنظیم سیستم سرمایشی روی ۲۴ درجه در کولر‌های گازی و تنطیم کولر‌های آبی روی دور کند و همینطور استفاده از مولد در کاهش مصرف برق ادارات موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *