13
محمدحسین آقایی خبر داد:

ارائه خدمات قضایی رایگان در مناطق کمتر توسعه یافته

محمدحسین آقایی: از زمان آغاز طرح جهادی ارائه خدمات الکترونیک رایگان، بالغ بر هزار و ۷۰۰ نقطه کشور در این طرح قرار گرفته‌اند

تصویر روز ـ همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خراسان رضوی با حضور معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مشهد برگزار شد.

به گزارش تصویر روز ، محمدحسین آقایی معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم هدف از برگزاری این همایش‌ها را ارتباط قوی مسئولان و معاونان ارجاع دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد.

ارایه خدمات الکترونیک رایگان

وی درخصوصِ طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی اظهارداشت: از زمان آغاز طرح جهادی ارائه خدمات الکترونیک رایگان، بالغ بر هزار و ۷۰۰ نقطه کشور در این طرح قرار گرفته‌اند. وی هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات قضایی رایگان به هموطنان عزیز در مناطق کمتر توسعه یافته استان های هدف برشمرد.

خدمات سیار الکترونیک قضایی

وی پیرامون خدمات سیار الکترونیک قضایی هم گفت: در اجرای برنامه های تحول و تعالی قوه قضائیه و در راستای تاکیدات ریاست معظم قوه مبنی بر آسان سازی ارائه خدمات قضایی به هموطنان عزیز، ارائه خدمات سیار به بیش از ۱۵ استان با بیش از ۳۷ شهر و ۵۰ دفتر افزایش یافته و توسعه این طرح همچنان ادامه دارد.

محمدحسین آقایی در ادامه افزود در حال حاضر 1265 دفتر در سراسر کشور فعال است و حدود 20 دفتر همزمان با هفته قوه قضائیه راه اندازی شده است.

برگزاری آزمون جذب مدیران دفاتر

وی با اشاره به تاکید ریاست  مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مبنی بر رفع نیازمندی های موجود استان ها افزود به یاری خداوند متعال آزمون جذب مدیران دفاتر در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مافا قوه قضائیه در پایان با تبیین نقش مؤثر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تحقق اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضایی در تعامل با معاونان فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری‌های سراسر کشور تأکید کرد:  این دفاتر درگاه ورودی پرونده‌های قضایی به قوه قضائیه هستند که با تسریع و تسهیل فرایندهای فناورانه، می‌توانند راه‌گشای موانع موجود در کاهش اطاله دادرسی باشند.

 

AnyConv.com 4 768x512 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *