images 1720606967 668e60f74ed52

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی، کدامیک را بخریم؟

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی، دو کراس اور جدید که مورد توجه و علاقه جوانان و خانواده‌ها قرار گرفته، لازم و ضروری است تا از نظر طراحی، کارایی و امکانات، تمام تفاوت‌های این دو با یکدیگر مشخص شود.

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این دو خودرو، همچنین آشنایی با طرح فروش اقساطی خودرو، دارید کافی است با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در تماس باشید.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر شاهد ورود کراس‌اوورهای چینی جدیدی بوده که با ارائه امکانات متنوع و قیمت مناسب، به رقیب جدی خودروهای سنتی تبدیل شده‌اند. بهمن موتور، یکی از خودروسازان داخلی، با عرضه دو محصول جدید به نام‌های دیگنیتی و فیدلیتی، سهم خوبی از این بازار پررونق را به دست آورده است.

دیگنیتی در واقع نسخه ایرانیزه شده‌ دانگ‌فنگ ix5 است که در دسته کراس‌اوورهای کوپه سایز متوسط قرار می‌گیرد. این خودرو با طراحی ظاهری اسپرت و جوان‌پسند، به دنبال جذب قشری از مخاطبان است که به دنبال خودرویی متمایز و خاص هستند.

فیدلیتی در واقع نسخه ایرانیزه شده‌ی جتور X70 است که در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. این خودرو با طراحی ظاهری عامه‌پسند و خانوادگی، به دنبال جذب قشری از مخاطبان است که به دنبال خودرویی جادار، راحت و کاربردی هستند.

مقایسه طراحی داخلی فیدلیتی و دیگنیتی

قطعاً طراحی داخلی خودرو تاثیر مستقیم بر روی نظر خریداران می‌گذارد. به همین جهت در ادامه به مقایسه طراحی داخلی فیدلیتی و دیگنیتی می‌پردازیم:

فضای کابین فیدلیتی با شکوه و وقار تمام، فضایی سراسر از آرامش است. چرا که از متریال با کیفیت و تجهیزات مدرن و لوکس در آن استفاده شده است. فضای داخلی دیگنیتی به دلیل فاصله بیشتر صندلی‌ها، فضای پای جادارتر و راحت‌تری را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. همچنین با ارائه آپشن‌های 5 و 7 نفره، دست خریدار را برای انتخاب باز گذاشته است.

فضای صندوق عقب آن نیز دو برابر فیدلیتی بوده پس خانواده‌هایی که به فضای حمل بار زیاد نیاز دارند می‌توانند در طرح فروش اقساطی دیگنیتی که در مجموعه کیان خودرو ارائه می‌شود با اطمینان از تحویل فوری آن ثبت نام کنند.

مقایسه فنی فیدلیتی و دیگنیتی

یکی از بخش‌های مهم خودرو قلب تپنده آن یعنی بخش فنی است که باید دقیق عملکرد و راندمان هر خودرو بررسی شود تا به انتخابی آگاهانه برسید. به همین سمت در ادامه به مقایسه فنی فیدلیتی و دیگنیتی در یک جدول به شکل دقیق و کامل می‌پردازیم:

مشخصه فیدلیتی دیگنیتی
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.5 لیتری توربو
حداکثر قدرت 156 اسب بخار 148 اسب بخار
حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر 220 نیوتن متر
نوع گیربکس 6 سرعته دو کلاچه CVT
شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر 7.8 لیتر در 100 کیلومتر

با وجود شباهت‌های بسیار زیاد ظاهری، در بخش فنی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. موتور فیدلیتی با قدرت و گشتاور بیشتر به همراه گیربکس دو کلاچه، عملکرد چابک‌تر و راندمان بهتری ارائه می‌دهد. پس اگر دنبال یک خودرو با شتاب و قدرت بیشتر هستید، از طرح فروش اقساطی فیدلیتی استفاده نمایید.

مقایسه امکانات رفاهی فیدلیتی و دیگنیتی

در مقایسه امکانات رفاهی فیدلیتی و دیگنیتی، باید به واکاوی تمام جزئیات این دو خودرو با یکدیگر بپردازیم تا در نهایت انتخابی آگاهانه داشته باشید. دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از لحاظ امکانات رفاهی در بسیاری از بخش‌ها با یکدیگر اشتراک دارند. اما فیدلیتی شامل برخی از امکانات بیشتر است، مانند:

  • صندلی‌های برقی سرنشین جلو
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • شارژر وایرلس
  • صفحه کیلومتر دیجیتال
  • سنسور هوشمند باز شدن درب صندوق عقب با پا
  • درب صندوق عقب برقی با سنسور مانع
  • پنجره‌ها با سیستم تشخیص مانع

مقایسه ایمنی فیدلیتی و دیگنیتی

ایمنی، جز مهمترین بخش‌های هر خودرو به شمار می‌رود و بررسی دقیق تجهیزات ایمنی هر خودرو در حفظ سلامتی راننده و سرنشینان حائز اهمیت است. به همین سبب در ادامه به مقایسه ایمنی فیلیتی و دیگنیتی می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این دو خودرو از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی قرار گرفته و در بسیاری از بخش‌ها با یکدیگر برابر هستند.

بخش‌های ایمنی مشترک فیدلیتی و دیگنیتی:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
  • سیستم‌های کنترل کشش ATC، TRC، ASR و TCS
  • سیستم کمکی ترمز EVA، BA، BAS، EBA
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ESC
  • سیستم کنترل حرکتی در سراشیبی HAC
  • سیستم کمک حرکتی در سربالایی HAS
  • سیستم هشدار برخورد از جلو FCW
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • صندلی کودک ایزوفیکس
  • سیستم ترمز خودکار
  • کمربندهای ایمنی پیش کشنده
  • سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها TPMS

اما فقط در خودرو فیدلیتی دو سیستم ایمنی بیشتر وجود دارد:

  • سیستم هشدار خروج از خط LDWS
  • سیستم تشخیص نقاط کور BSM

همانطور که مشاهده می‌کنید، هر دو خودرو از تجهیزات ایمنی مناسبی برخوردار هستند. با این حال، فیدلیتی با داشتن دو سیستم ایمنی بیشتر، از نظر ایمنی کمی برتری دارد.

مقایسه مصرف سوخت فیدلیتی و دیگنیتی

با گران شدن بنزین در داخل کشور، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب دو خودروی هم‌رده، میزان مصرف سوخت آنها قرار می‌گیرد. به همین جهت در ادامه به مقایسه مصرف سوخت فیدلیتی و دیگنیتی می‌پردازیم:

مصرف سوخت ترکیبی:

  • دیگنیتی: 7.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • فیدلیتی: 7.5 لیتر در 100 کیلومتر

این دو خودرو در مصرف سوخت ترکیبی با یکدیگر برابر هستند. اما در سیکل‌های خارج از شهر و رانندگی با سرعت ثابت، دیگنیتی مصرف بهینه‌تری را ارائه می‌دهد. پس اگر این مسئله برایتان اهمیت بیشتری دارد، می‌توانید با طرح فروش اقساطی دیگنیتی، این خودرو را متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

مقایسه تجربه رانندگی فیدلیتی و دیگنیتی

یکی از مهمترین بخش‌های مقایسه‌ای در هنگام خرید خودرو، تجربه رانندگی با آن است. بر اساس نظر رانندگان، در مقایسه تجربه رانندگی فیدلیتی و دیگنیتی، فیدلیتی از لحاظ شتاب و قدرت، گزینه پرهیجان‌تری است. اما دیگنیتی برای رانندگی‌های آرام و خانوادگی مناسب‌تر می‌باشد. به دلیل سیستم تعلیق اسپرت‌تر فیدلیتی، سواری آن خشک‌تر بوده، اما دیگنیتی از سواری نرم و راحت برخوردار بوده و برای مسافرت‌های طولانی گزینه بهتری است.

مقایسه قیمت فیدلیتی و دیگنیتی

در سال‌های اخیر قیمت خودروها به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرده است. به همین سبب مقایسه قیمت فیدلیتی و دیگنیتی برای انتخاب نهایی آن ضروری می‌باشد. در این مقایسه می‌بینیم که خودرو دیگنیتی در هر دو تیپ قیمتی نسبت به فیدلیتی ارزان‌تر است. این اختلاف قیمت برای بسیاری از افراد تعیین کننده انتخاب نهایی خواهد بود. برای انتخاب گزینه ایده‌آل، بهتر است با کارشناسان کیان خودرو تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی این امکان را به ما می‌دهد که در میان خودروهای هم‌رده، بر اساس نیاز و اولویت خود، بهترین را انتخاب کنیم. از لحاظ مسائل ایمنی، این دو خودرو در یک رده بوده و فقط خودروی فیدلیتی دو آپشن ایمنی بیشتر را دارد. پس بهتر است به دقت مقایسه این دو خودرو را مطالعه کرده و متناسب با شرایط خود اقدام به انتخاب هر کدام نمایید.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید اقساطی خودرو و موارد دیگر، با کارشناسان خودرو در تماس باشید.

سوالات متداول

فیدلیتی بهتر است یا دیگنیتی؟

انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

اگر به دنبال قدرت، سرعت، هندلینگ، فضای داخلی و صندوق عقب جادارتر و آپشن‌های بیشتر هستید، فیدلیتی گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال قیمت مناسب‌تر، سواری نرم‌تر و طراحی ظاهری خاص هستید، دیگنیتی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

کدام خودرو قوی‌تر است؟

فیدلیتی با موتور 155 اسب بخاری، قدرتمندتر از دیگنیتی با موتور 148 اسب بخاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *