متا

افشاگری مدیر شرکت متا ضد کاخ سفید

مارگ زاگربرگ مدیر ارشد اجرایی شرکت متا که مالک ایستاگرام، واتساپ و فیس بوک است افشا کرد به علت فشار کاخ سفید مجبور شده است محتوا‌ها و مطالب این شبکه‌های اجتماعی را حذف یا محدود کند.

تصویر روز ـ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مارگ زاگربرگ مدیر ارشد اجرایی شرکت متا که مالک ایستاگرام، واتساپ و فیس بوک است افشا کرد به علت فشار کاخ سفید مجبور شده است محتوا‌ها و مطالب این شبکه‌های اجتماعی را حذف یا محدود کند.

زاکربرگ این افشاگری را در نامه‌ای رسمی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام و از این بابت ابراز پشیمانی کرده است.
جان ریگلز فعال رسانه‌ای آمریکایی در این باره میگوید: این یک فصل شرم آور در تاریخ فعالیت رسانه‌ها در ایالات متحده آمریکاست و از شنیدن آن‌واقعا عصبانی ام. البته ما که سال‌هاست در آمریکا فعالیت رسانه‌ای می‌کنیم قبل از این اعتراف و افشاگری هم می‌دانستیم که چطور در کشور ما با آن همه ادعای آزادی بیان، حقایق در رسانه‌ها سانسور می‌شود.
آدام ساسنیک فعال رسانه‌ای آمریکایی نیز تاکید کرد: درباره آزادی بیان در آمریکا و اینکه چقدرش ادعا و چقدرش واقعی است این افشاگری زاکربرگ یک نمونه روشن و گویاست. اینجا طوری حذف و نظارت صورت می‌گیرد که اصلاً کسی متوجهش نمی‌شود. نمونه دیگر سانسور و مقابله با آزادی بیان را هم در فرانسه می‌بینیم که پاول دورف مدیرعامل تلگرام را دستگیر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *