قضایی

امضا تفاهم‌نامه همکاری کانون دفاتر خدمات قضایی و بنیاد شهیدوامور ایثارگران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف معافیت خانواده معظم شهدا، جانبازان معزز و آزادگان گرانقدر از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی صورت گرفت.

تصویر روز : به گزارش روابط عمومی کانون، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیش از ظهر امروز/شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، محمدرضا سلطانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۵۷ گفت: کانون خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» با پشتوانه ۱۲۵۰ دفتر در سراسر کشور، مشغول به خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: در دوره‌ی اخیر، مدیریت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هیأت مدیره جدید، اقدام به فعالیتهای مرتبط در ابعاد مختلف از جمله تقویت ارتباطات راهبردی با نهادها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مراکز، شرکت‌های دانش‌بنیان و … و عملیاتی نمودنِ محتوای ارتباطات راهبردی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، پشتیبانی‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجرائی، اداری، نظارتی و غیره صورت گرفته که تشکیل نشستِ امروز هم، یکی از مصادیق برنامه‌های هدف‌گذاری شده در هیأت مدیره کانون است.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اذعان داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز و آزادگان گرانقدر و در راستای اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اعلام آمادگی از سوی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران این تفاهم نامه امضاء می‌شود.

وی، «توسعه و ارتقاء سطح همکاری کانون و بنیاد در راستای ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار بواسطه فراهم‌آوردن زمینه بهره‌مندی جامعه هدف یعنی (خانواده معظم شاهد، جانبازان عزیزِ بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان گرانقدر) از مزایای خدمات الکترونیک قضایی» و «ارائه حمایت قضایی در راستای اجرای مواد ۲ و ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و تأکید کرد: ان‌شاءالله، براساس محتوای این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن یک‌ساله است، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز و آزادگان گرانقدر با رعایت ماده ۵۸ قانون جامع خدمات‌رسانی از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی معاف می‌باشند.

 این خدمات به دو شکل ارائه می شود:

«خدمات غیر حضوری» جهت ارائه خدمات از طریق تماس با مرکز پشتیبانی به شماره ۱۴۷۰ (خدمات سیار) و خدمت رسانی در محل صورت می پذیرد و «خدمات حضوری» در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می گردد.

وی خاطر نشان ساخت: بنیاد شهید هم براساس متن تفاهم‌نامه، موظف است که اطلاعات افراد تحت پوشش را در قالب وب سرویس و از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک یا کانون (پاسخگویی از طریق ۱۴۷۰) قرار دهد.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پایان اظهار داشت: امیدوارم امضاء این تفاهم‌نامه و تلاش مجموعه‌ی کانون و ۱۲۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور، ادای دِین بسیار کوچکی به شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظمشان باشد.

286A8891 768x512 1

در ادامه مجتبی قاسمی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم تا اندازه‌ای برخی از مسایل حقوقی خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران را برطرف کنیم، گفت: امروز اگر کسی به هر دلیلی بخواهد به دستگاه قضایی مراجعه کند به دلیل ازدحام بسیار زمان بر است جدای از اینکه دریافت خدمات دارای هزینه است و شاید برخی نتوانند به دلیل مشکلات جسمی به صورت حضوری مراجعه کنند.

قاسمی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه سه هدف دارد گفت: ابتدا اینکه ایثارگران مشمول این تفاهم نامه بتوانند از باجه اختصاصی استفاده کرده و در زمان آن‌ها صرفه جویی شود، با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان، ایثارگران امکان مراجعه حضوری به دفاتر را ندارند، امکان ارایه خدمات غیر حضوری برای آن‌ها فراهم می‌شود، به شکلی که دوستان در منزل آن‌ها حضور پیدا کرده و آن خدمتی که قرار بود حضوری دریافت کنند را به آن‌ها ارایه می‌دهند.

وی در مورد خروجی و هدف سوم این تفاهم نامه گفت: در قبال ارایه خدمت این دفاتر قرار شده است پس از برآورد بودجه تعرفه دریافتی از ایثارگران صفر باشد و با ارایه کارت ایثارگری یا معرفی نامه از بنیاد بتوانند این خدمات را دریافت کنند.

شایان ذکر است، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در قالب بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *