مجلس

امسال۵۰ هزار خودرو نو به کشور وارد شده است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفـت: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار خودرو وارد کشور شده که امسال به ۵۰ هزار خودرو رسیده و از این میزان ۱۸ هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و ۲۰ هزار خودرو در گمرک‌ها و ۱۲ هزار خودرو نیز بر روی آب قرار دارند.

تصویر روز ـ به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر صمت در خصوص تسریع واردات خودرو‌های نو عنوان کرد: این امر حتما روند نزولی قیمت خودرو‌های وارداتی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این جلسه توضیحاتی از سوی وزیر صمت در خصوص درصد‌های گمرکی واردات خودرو‌ها توضیحاتی ارئه شد. همچنین برنامه وزارت صمت برای خودرو‌های وارداتی این بود که ۱۰۰ هزار خودروی بنزینی و هیبریدی، ۱۰۰ هزار خودروی برقی و ۴۰ هزار خودروی کار کرده وارد کشور شود که البته هنوز آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده تدوین نشده است.

وی با اشاره به گلایه مردم برای کمبود اتوبوس بین شهری تاکید کرد: برای تسهیل در رفت و آمد مردم ۲ هزار اتوبوس برون شهری ثبت سفارش شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر با واردات آن، دغدغه مردم در این خصوص هم بر طرف شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدوارم وزارت صمت بتواند با رفع ابهامات مطرح شده آیین نامه‌های مورد نیاز را تدوین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *