هوش مصنوعی

اجرای نسخه آزمایشی پلتفرم هوش مصنوعی ایرانی تا پایان سال

معاون علمی رئیس‌جمهوری گفت: نسخه آزمایشی پلتفرم هوش مصنوعی ایرانی تا ۶ ماه آینده در دسترس افراد قرار می‌گیرد، خطاهای آن برطرف می‌شود و دانشگاه‌ها بطور مرتب به آن الگوریتم‌های به‌روز، هوش مصنوعی را اضافه می کنند تا یک پلتفرم خوب ایرانی داشته باشیم.

تصویر روز ـ حسین افشین در حاشیه «دومین رویداد هوش مصنوعی» در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه زیرساخت هوش مصنوعی، طراحی پلتفرمی است که بتواند الگوریتم‌های پیش ساخته و آماده را در این زمینه تهیه کند.

تسنیم نوشت، وی با بیان اینکه این پلتفرم با همکاری یکی از دانشگاه‌های کشور در حال طراحی است، ادامه داد: نسخه آزمایشی آن تا 6 ماه آینده در دسترس افراد قرار می‌گیرد، خطاهای آن برطرف می‌شود و دانشگاه‌ها بطور مرتب به آن الگوریتم‌های به‌روز، هوش مصنوعی را اضافه می کنند تا یک پلتفرم خوب ایرانی داشته باشیم.

معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از نقاط قوت کشورمان در فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی است، خاطرنشان کرد: در حوزه داده(دیتا) هوش مصنوعی نیز اقداماتی صورت گرفته و در دست اجراست.

افشین همچنین گفت: مقوله هوش مصنوعی از آنچنان اهمیتی برای دولت چهاردهم برخوردار است که ریاست «سازمان ملی هوش مصنوعی» و شورای راهبردی آن به محمدرضا عارف معاون اول رییس‌جمهور تفویض شده است.

وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری کماکان با این سازمان بطور مشترک کار می‌کند، افزود: قول می دهیم در یک سال آینده تحولات جدی در زمینه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: هر بار که فناوری جدیدی ظهور می کند معاونت علمی ریاست جمهوری نیز بعنوان بنیاد حامی فناوری به این حوزه توجه جدی می کند و امروزه یکی از حوزه های مورد توجه و حمایت، هوش مصنوعی است.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه، گفت: اعتبارات پژوهانه (گرنت) نیز به استادان دانشگاه برای تدریس، تدوین سرفصل های درسی و تولید محتوای فارسی در زمینه هوش مصنوعی تعلق می گیرد.

افشین با بیان اینکه محتوای فارسی هوش مصنوعی تا پایان دی در اختیار کل کشور قرار می گیرد، اضافه کرد: اعتباری ویژه نیز برای طرح های پژوهشی در این زمینه در نظر گرفته شده است و با دانشگاه های مختلف در زمینه مرجعیت علمی هوش مصنوعی کار می کنیم.

وی ادامه داد: حمایت های تسهیلاتی و بلاعوض نیز برای شرکت های دانش بنیان که بصورت کاربردی در این حوزه کار می‌کنند پرداخت می شود.

افشین با بیان اینکه سند تحول هوش مصنوعی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان ملی هوش مصنوعی تدوین شده درواقع یک زنجیره کامل از این فناوری است، تصریح کرد: انتهای این زنجیره، کاربرد هوش مصنوعی است و از شرکت های فعال در این زمینه می خواهیم همه توان خود را برای تقویت آن بکار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *