پشتیبانی ۲۴ ساعته در سامانه خودنویس فراهم شد

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: همزمان با راه‌اندازی سامانه خودنویس، امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته قرارداد‌ها در این سامانه برای متقاضیان فراهم شده است.

تصویر روز ـ سامانه خودنویس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باعث بهبود و رونق بازار مسکن می‌شود و این سامانه که از سال گذشته راه‌اندازی شده است؛ توانست بازار مسکن را به سمت رونق و آرامش هدایت کند. این در حالی است که پیش از این حق الزحمه‌های نجومی که مشاوران املاک دریافت می‌کردند باعث شده بود بازار مسکن بهم بریزد.

در همین زمینه، خدایی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فعالیت سامانه خودنویس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن است، گفت: فعالیت ۲۴ ساعته این سامانه باعث شده است که روند ثبت معاملات و قرارداد‌های مسکن به ویژه در بخش خرید و فروش مسکن بیشتر شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مزیتی که این سامانه دارد این است که هرگاه مردم بخواهند به شیوه‌ای غیر از مراجعه به بنگاه، ملکی را معامله کنند، می‌توانند به‌طور رایگان و از سراسر کشور اسناد خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه از اواخر خردادماه امکان ثبت قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس فراهم شد، گفت: مردم برای تبدیل اسناد خود به اسناد رسمی باید یک مراجعه به دفتر اسناد رسمی داشته باشند اما امکان ثبت معاملات در سراسر کشور به‌طور شبانه روزی برای شهروندان فراهم شده است.

او با بیان اینکه پیش از این اگر مشکلی در ثبت قراداد ایجاد می‌شد برخی از مشاوران املاک همکاری لازم را انجام نمی‌دادند و همین امر برای بسیاری از مالکان و خریداران مسکن مشکل ایجاد می‌کرد، گفت: در سامانه خودنویس یک تیم پشتیبانی قوی قرار دارد و این تیم پشتیبانی به‌صورت تمام‌وقت آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه سامانه خودنویس با هدف حذف واسطه‌ها و ایجاد شفافیت در بازار مسکن طراحی شده و توانسته است بستری مطمئن و کارآمد برای ثبت قرارداد‌های رهن، اجاره و خرید خانه فراهم کند؛ افزود: این سامانه، با حذف هزینه‌های اضافی ناشی از دلالی و واسطه‌گری، به کاهش قیمت‌ها و زمان معاملات کمک کرده و دسترسی ۲۴ ساعته و آسان برای کاربران فراهم می‌کند. در نتیجه، سامانه خودنویس به ابزاری مؤثر در کنترل بازار مسکن و ایجاد شفافیت در این حوزه تبدیل شده است.

این کارشناس سیاست‌گذاری مسکن در پایان خاطرنشان کرد: وجود واسطه‌ها و دلالان در بازار مسکن، نه‌تنها باعث افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده، بلکه فرآیند معاملات را برای مردم دشوارتر کرده است. در این میان، سامانه خودنویس به‌عنوان یک راهکار الکترونیکی و نوآورانه، به گونه‌ای طراحی شده تا با حذف واسطه‌ها و ایجاد شفافیت، معاملات مسکن را سریع‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *