سامانه ۸۰۰ برای قطع پیامک های تبلیغاتی

تصویر روز: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه سراسری ۸۰۰ برای قطع پیامک های تبلیغاتی خبر داد.

صادق عبادی شاهکوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه این سامانه برای حل مشکل مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در زمینه دریافت پیامک های تبلیغاتی طراحی شده است افزود: از طریق سامانه ۸۰۰ علاوه بر قطع پیامک های تبلیغاتی می توان از تعداد سرویس های ارزش افزوده نیز مطلع شد و آن را قطع کرد.

وی گفت: در ماه های اخیر شکایت هایی در خصوص دریافت پیامک های انبوه و سرویس های ارزش افزوده به دست ما رسید که برای ساماندهی و حل این مشکل سامانه ۸۰۰ طراحی شد.

معاون سازمان تنظیم مقررات به بررسی های صورت گرفته برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مردم در این زمینه وجود روش های متفاوت در اپراتورهای تلفن همراه و وجود سیستم های پراکنده بود که برای حل این مشکل سیستمی یکپارچه و یکنواخت طراحی شد که در همه اپراتورها عمل می کند و اپراتورها موظف هستند از طریق این سامانه فعالیت کنند.

عباسی درباره نحوه فعالیت سامانه ۸۰۰ گفت: با ارسال پیامک به شماره ۸۰۰ یا شماره گیری ستاره ۸۰۰ مربع می توان به قطع پیامک های تبلیغاتی و سریس های ارزش افزوده اقدام کرد. وی افزود: یکنواخت سازی روش، موجب رفع بخشی از ابهامات می شود.

عباسی همچنین از اطلاع رسانی یکپارچه از طریق سازمان تنظیم مقررات خبر داد و گفت: گاهی اوقات مطرح می شود که برخی اپراتورهای تلفن همراه به دلایل تجاری اطلاع رسانی شفافی درباره پیامک های تبلیغاتی و سرویس های ارزش افزوده نمی کنند به همین علت سازمان تنظیم مقررات به عنوان سازمانی بی طرف اطلاع رسانی یکپارچه را برعهده گرفته است تا شفافیت بیشتر شود.

وی درباره خدمات رسانی سامانه۸۰۰ گفت: در ابتدای راه اندازی این سامانه مراجعه به آن زیاد بود که تا حدودی در کار این سامانه اخلال ایجاد کرد اما به تدریج مشکلات برطرف شد و اکنون به حالت عادی باز گشته است.

معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین تاکید کرد: به اپراتورهای تلفن همراه گوشزد کرده ایم که پیامک های تبلیغاتی باید با رضایت قبلی مردم باشد و در ساعات مشخص از شبانه روز به دست مشترکان برسد.

وی گفت: براساس این دستورالعمل پیامک های تبلیغاتی باید بین ساعات ۹ تا۲۱ به دست مشترکانی که راضی به دریافت این نوع پیامک ها هستند برسد.عباسی افزود: البته گاهی پیامک ها در سیستم با تاخیر ارسال می شود که باید به تدریج این مشکلات بر طرف شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات درباره یکی دیگر از نکات مهم دستورالعمل سامانه یکپارچه ۸۰۰ نیز گفت: با اجرای این سامانه، نباید مشکلی برای دریافت پیامک های بانکی و تراکنش های بانکی مشترکان اخلال شود.وی درباره هزینه استفاده از سامانه ۸۰۰ گفت: هزینه استفاده از این سامانه تنها هزینه ارسال یک پیامک است و هیچ هزینه جانبی دیگر ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *