انتقاد دولت از مصوبه بنزینی مجلس

تصویر روز: معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در باره مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس درباره قیمت شناور بنزین با محاسبه قیمت بنزین در فوب خلیج فارس می‌گوید در کشور مکانیرمی برای اینکه هر روز قیمت بنزین را بر اساس قیمت فوب تغییر دهیم، نداریم.

شاهرخ خسرونی درمورد مصوبه بنزینی اخیرمجلس گفت: قانون مطرح شده و حالا باید منتظر تائید شورای نگهبان و ابلاغ آیین نامه اجرایی آن بمانیم که در آن جزییات اجرایی این مصوبه تعیین شود.

وابستگی قیمت تمام شده موضوع بند «ج» این مصوبه، به قیمت بنزین در فوب خلیج فارس مهم‌ترین ابهام آن است، موضوعی که خسروانی در مورد آن می‌گوید: قیمت بنزین در فوب خلیج فارس شناور است و ما در داخل کشور مکانیزم اینکه هر روز قیمت را بر این اساس بالاوپایین کنیم نداریم.

وی تصریح کرد: بنابراین در آیین‌نامه اجرایی این مصوبه باید راهکاری برای این قیمت شناور پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول احتمال می‌دهد که در آیین‌نامه اجرایی این مصوبه برای حل این مشکل با در نظر داشتن قیمت بنزین در فوب، نرخی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یا یک ساله به عنوان نرخ ثابت در نظر گرفته شود.

وی می‌گوید: آیین نامه می‌تواند در محدوده قانون مصوب نحوه اجرای آن را تعیین کند.

خسروانی همچنین در باره دیگر فاکتورهای تعیین قیمت تمام شده بنزین موضوع این مصوبه مجلس، عنوان کرد: سایر فاکتور های تعیین قیمت به اندازه قیمت بنزین در فوب خلیج فارس متغیر و شناور نیست و برای مثال دست مزد جایگاهداران معمولا سنواتی تعیین می‌شود.

وی درپایان تاکید می‌کند که هنوز نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در این رابطه داشت. ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *