بهترین زمان برای خرید ملک / وام ۶۰ میلیونی تاثیری در بازار ندارد

تجارت نیوز : رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: ارائه تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی اثر گذاری چندانی در افزایش قیمت ها ندارد و با توجه به ثبات قیمتی بهترین زمان خرید مسکن فراهم شده است.
حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی اثرات تورمی چندانی بر بازار مسکن نخواهد داشت ، گفت: در حال حاضر بازار مسکن به دلیل شرایط رکودی نیازمند تزریق تسهیلات و حمایت از آن است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از شرایط خروج از رکود ارائه تسهیلات است ،افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از رکود و بازگشت  رونق و افزایش قدرت خرید مسکن ارائه تسهیلات است.
عقبایی اظهار داشت : ۶۰ میلیون تومان تحریک کننده بازار به شمار می آید اما متاسفانه در شهرهای بزرگ این عدد بسیار کمی است وتوجه به حداقل قیمت آپارتمان ها که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است اثر گذاری چندانی ندارد،اما می تواند یکی از عوامل محرکه بازار مسکن به شمار آید .
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری تصریح کرد: تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی مسکن با توجه به اقتصاد مسکن در کشور زمینه ساز تورم یا گرانی در این بخش نمی شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد تسهیلات مسکن با سایر سیستم و تسهیلاتی مالی متفاوت است ،افزود: باید سود بانکی و سایر مزایای این بخش با کالای همچون اتومبیل و … متفاوت باشد.
بازار مسکن نیازمند تاسیس بانک تخصصی وسرمایه ای است 
عقبایی افزود: تاسیس یک بانک عامل خاص وسرمایه ای در حوزه مسکن ونیز کاهش سود وافزایش مدت بازپرداخت تسهیلات که تمایم دهک های جامعه بتوانند از آن بهره مند شوند از جمله اولویت های  بازار مسکن به شمار می رود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری اظهار داشت : باید یک فرمول خاص برای تمامی شهرهای کشور در جهت پرداخت تسهیلات به کار گرفته شود و این تسهیلات با کارگشا و بومی ساز شود که قابل استفاده برای تمامی دهک های جامعه باشد.
عقبایی در ادامه خطاب به دولت گفت: دولت باید دستور ویژه برای بازار مسکن دهند به طوری که در پرداخت تسهیلات شرایط متناسب برای تمامی دهک های جامعه وجود داشته باشد و هم در صورت عدم پرداخت تسهلات نگرانی در این  حوزه برای متقاضیان وجود نداشته باشد
وی  یاد آور شد: باید بازار مسکن به سمت وسویی رود بخش زیادی از مردم بتوانند با درآمد خود و بدون نیاز به تسهیلات سرپناهی برای خود تهیه کنند.
کاهش ۱۰ درصدی قیمت اجاره تا پایان سال
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری درخصوص وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: بازار مسکن در سرمای زمستان همچنان سرد است و پیش بینی می شود تا پایان سال قیمت ها تغییر نکند و با ثبات باشد.
عقبایی یادآور شد: با توجه به ثبات قیمتی در بازار مسکن  متقاضیانی که قصد خرید مسکن را دارند بهترین فرصت برای خرید فراهم شده است.
وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت:قیمت های اجاره نیز تغییر نکرده و تا پایان زمستان نیز ما شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت اجاره نیز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *