سیتروئن C6، که در سال ۲۰۱۲ از خط تولید خارج شد، یکی از بهترین خودروهای این برند فرانسوی بود از ظاهر بسیار جذاب و مجللی برخوردار بود. این خودرو در کلاس سدان اندازه بزرگ و لوکس قرار میگیرد که در عین حال ظاهری مانند یک کوپهی اسپرت دارد. از جمله قابلیتهای منحصر به فرد C6 وجود سیستم تعلیق هیدرولیکی و طراحی خاص انتهای خودرو است که یادآور نمای محافظه کارانه Bangle Butt بیامو است. (Chris Bangle طراح ارشد سابق بیامو است که قسمت عقب خودروها را به روش خاصی طراحی میکرد و بسیاری از منتقدان طراحی وی را زشت تلقی میکردند)
در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ سیتروئن از نسل جدید C6 رونمایی کرد، این خودرو هیچ شباهتی به نسل قبلی خود ندارد. این خودرو به طور خاص برای بازار چین طراحی شده است و نمای خارجی چندان جذاب و دلنشینی ندارد هرچند نمای داخلی آن حرفهای زیادی برای گفتن دارد. توجهات و تمهیدات بسیار خاصی برای راحت و آسودگی سرنشینان این خودرو در نظر گرفته شده است، به طوری که سیتروئن لقب فراتر از آسودگی را برای سدان لوکس خود انتخاب کرده است.
برای تحقق لقبی که سیتروئن به این خودرو داده است تکنولوژیهای مختلفی به کار گرفته شده است مانند سیستم فیلتر نویز و دست انداز جاده، ساخت فضای کابین بزرگ و جادار، تجربه کاربر پسند با تکنولوژیهای مختلف خودرو و وجود فضاهای خالی فراوان برای جانمایی وسایل.
این خودرو بر اساس پلتفرم گروه پژو سیتروئن که EMP2 نام دارد ساخته شده و طول آن ۴۹۵ سانتیمتر است. این خودرو در کشور چین در کارخانه مشترک گروه پژو سیتروئن با یکی از خودروسازان داخلی چین به نام دانگ فنگ ساخته شده است. جزئیات پیشرانه این خودرو هنوز اعلام نشده است ولی ظاهراً از پیشرانهی چهار سیلندر در آن استفاده شود.
در حالی که نسخه قبلی C6 یکی از لوکسترین خودروهای عرضه شده توسط گروه پژو سیتروئن در دهه گذشته بود، نسل جدید C6 این ویژگی را ندارد. سیتروئن در حال حاضر تحت چتر حمایتی پژو قرار گرفته است و خودروهای لوکس گروه مشترک پژو سیتروئن با برند DS تولید خواهند شد. به نظر میرسد که خودرویی بسیار لوکستر از C6 تحت برند DS در آیندهی نزدیک روانه بازار خواهد شد. جدیدترین پرچمدار هلدینگ خودروسازی بزرگ فرانسه با نام DS8 به بازار عرضه میشود.
دیدگاهتان را بنویسید