تصویر روز: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: موضع انفعالی برخیها که اعلام میکنند باید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد دردی را دوا نمیکند بلکه باید اشکالات را با داشتن برنامه برطرف کنیم.
فریدون احمدی در گفتوگو با خانه ملت، در خصوص اینکه تعطیلی صنعت خودروسازی کشور چه مضرات و چه فوایدی دارد، اظهار داشت: دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد و باید اگر ایرادی در این صنعت وجود دارد آن را برطرف کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور دلیل منطقی ندارد، گفت: خودروسازی کشور ما یک صنعت است، این امکان وجود دارد انتظاراتی که از آن داریم را برآورده نکرده باشد که با توجه به شرایط تاکنون انتظارات ما را نیز برآورده نکرده است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علیرغم حمایتهای صورت گرفته از صنعت خودروسازی کشور مخصوصا در سالهای بعد از انقلاب تاکنون این صنعت نتوانسته است انتظارات متقابل را برآورده کند، عنوان کرد: انتظار داشتیم با توجه به حمایتهای صورت گرفته صنعت خودرو کشور بهتر از وضعیت کنونی باشد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از عدم موفقیت صنعت خودروسازی کشور به دلیل تحریمها، سوء مدیریتها و سایر موارد است که باید همگی آنها را بررسی کنیم تا مشخص شود کجای کار ایراد دارد، ادامه داد: موضع انفعالی برخیها که اعلام میکنند باید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد دردی را دوا نمیکند بلکه باید اشکالات را با داشتن برنامه برطرف کنیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور باید به نقطهای در شان جمهوری اسلامی و ملت ایران برسد اما در حال حاضر اعتقاد داریم که تا کنون به این نقطه دست پیدا نکرده است، تصریح کرد: مردم صنعت خودروسازی کشور را با صنعت خودروسازی سایر کشورها که همزمان با ما گام در این عرصه گذاشتهاند مقایسه میکنند.
احمدی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل ضعف این صنعت داخلی دولتی بودن آن است، ادامه داد: تغییرات مدیریتی و قیمت تمام شده در صنعت خودروسازی کشور بسیار زیاد است، ثبات مدیریتی و سیاست گذار نیز ندارند، رانت تولید میکند و نمیتواند به صورت رقابتی فعالیت کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عدم دسترسی به تکنولوژی و سیستم بانکی دست به دست هم دادهاند تا این سیستم ناکارآمد شود، خاطرنشان کرد: تمام ایرادات از سوی خودروسازها نیست بلکه بخشی از آن به سیاستها اقتصادی و حمایتی کشور برمیگردد باید تمامی ایرادات را در کنار هم بگذاریم تا ضعف صنعت را برطرف کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید