
تصویر روز: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانههایی که بهصورت عملی به موضوع حمایت از “کالای ایرانی” وارد شوند به طور ویژه مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار میگیرند.
نخستین نشست کارگروه حمایت از «تبلیغات کالا و خدمات داخلی» با حضور نمایندگان نهادها و سازمانهای فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و فعالان صنف تبلیغات به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی و انجام اقدامات عملی در این زمینه تاکید کرد.
محمد سلطانیفر حمایت از تولید داخلی را یکی از محورهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید در بسته حمایتی معاونت مطبوعاتی برشمرد و اظهار کرد: رسانههایی که بهصورت عملی به موضوع حمایت از کالای ایرانی وارد شوند به طور ویژه مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار میگیرند.
وی همچنین بر ضرورت اتخاذ رویکرد ایجابی در سیاستگذاریها و تصمیمگیریهای این کارگروه تاکید و خاطرنشان کرد: باید با نگاه ایجابی به این حوزه وارد شد و امکانات بیشتر به کسانی اعطا شود که از کالای ایرانی حمایت میکنند.
به گزارش تسنیم ، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به عزم راسخ دولت برای عملیاتی شدن شعار سال ۹۷ در ابعاد مختلف، از آمادگی مسئولان ارشد و دستگاههای مختلف دولتی برای حمایت از طرحهای مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
محمد حیدری؛ مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست نحوه حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهمترین مسائل این حوزه در سال جاری عنوان و اضافه کرد: موضوع تبلیغات، یکی از مهم ترین خاستگاههای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و خدمات داخلی و شعار سال ۹۷ است.
وی بر استفاده مطلوب از تبلیغات و بهرهمندی حداکثری از ظرفیتهای تبلیغاتی تاکید و تصریح کرد: کارکرد اصلی تبلیغات به حرکت درآوردن موتور اقتصادی کشور است و در صورتیکه همه نهادها و تشکلهای دولتی و غیردولتی اقدامات خود را به صورت هماهنگ اجرا کنند، میتوان چشم انداز قابل قبولی را در حمایت از کالا و خدمات داخلی در سال جاری داشته باشیم.
عباس تابش، زهرا ایرانپور و سونیا پوریامین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود دهقان طرزجانی و مهدی غلامپور رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی، سارا اسدبیگی نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، مازیار هوشمند نماینده خانه مطبوعات کشور، مجید سروش نماینده اتاق بازرگانی ایران، هادی صادقی نماینده سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کیانوش جهانپور نماینده سازمان غذا و دارو و حامد باقرزاده نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسعود اسعدی، نماینده دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، حاضرین در نخستین نشست کارگروه «حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی» بودند که به طرح دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
«اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق شعار سال با ایجاد فضای مناسب برای فعالیتهای رسانهای ـ تبلیغاتی، همافزایی، عزم ملی و همگرایی دستگاههای دولتی و غیر دولتی در حمایت از کالای ایرانی، عملگرایی و پرهیز از شعارزدگی اعضا در عملکردها، اصلاح زنجیره تولید، توزیع و فروش، مدیریت تقاضا، رایزنی و هماهنگی برای نقش آفرینی بیشتر رسانه ملی، توسعه ارتباط مردم با حوزه صنعت و اقتصاد، تاکید بر اتخاذ روش ها و استفاده از تئوری های علمی اقتصادی در تصمیم گیری ها، بهره مندی حداکثری از فضای مجازی و تکنولوژی های نوین ارتباطی، تاکید بر تمرکز اطلاع رسانی برای کالاهای با کیفیت ایرانی، لزوم اطمینان بخشی در خصوص ایمنی و سلامت کالا و خدمات داخلی، کاهش محدودیتهای موازی کاری و قوانین متعدد، لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر» از جمله مواردی بود که در این نشست ۲ساعته مطرح شد.
مطالب مرتبط

سقف انتقال ساتنا، پایا و پل افزایش یافت
16 اردیبهشت 1404
تبعیض آشکار در سهمیهبندی خاموشیها
16 اردیبهشت 1404
آغاز ثبتنام وام ودیعه مسکن
16 اردیبهشت 1404
افزایش سرمایه ۷۲۹ درصدی سایپا ثبت شد
16 اردیبهشت 1404
تناقض خاموشیها با صادرات برق ایران، وزارت نیرو چه میکند؟
16 اردیبهشت 1404
دیدگاهتان را بنویسید