تصویر روز: مدیرعامل بیمه پاسارگاد در همایش توسعه بیمه های زندگی،ارتباط بیمه با بازار سرمایه، حفظ ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه را از مهمترین عوامل توسعه بیمههای زندگی در ایران عنوان کرد.
به گزارش تصویر روز بیمه های زندگی از مهم ترین و تخصصی ترین رشته های بیمه ای هستند که درسطح کلان،نقش قابل ملاحظه ای در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی برعهده داشته و درسطح خرد نیز با اراِئه پوشش درقبال ریسک هایی که افراد درطول حیات خود با آنها روبه رو می شوند، موجب تحکیم اقتصاد خانواده می گردند. یکی از راهکارهای توسعه بیمه،برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی است.باتوجه به اهمیت توسعه بیمه های زندگی درکشور،پژوهشکده بیمه سمینار تخصصی توسعه بیمههای زندگی را با سخنان دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه ، دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد و حسن زاده کمند مدیرعامل بیمه خاورمیانه در مرکز همایشهای پژوهشگاه نیرو برگزار کرد.
دراین همایش مدیرعامل بیمه پاسارگاد که از سخنرانان اصلی همایش بود ارتباط بیمه با بازار سرمایه، حفظ ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه را از مهمترین عوامل توسعه بیمههای زندگی در ایران عنوان کرد.معصوم ضمیری با اشاره به پیشنیازها و الزامات توسعه بیمه زندگی در ایران گفت: بخشی از این پیشنیازها به بیرون صنعت بیمه و بخشی به درون آن مربوط میشود.وی با اشاره به مهمترین پیش نیازهای بیرون صنعت بیمه اظهار کرد: ورود به یک بازار سرمایه مطمئن و کارآمد از پیش نیازهای مهم رشد بیمه زندگی و همچنین ثبات نسبی در ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه از دیگر موارد تأثیرگذار در گسترش بیمههای زندگی هستند.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد افزود: از سوی دیگر درداخل صنعت بیمه، اولین اقدام ایجاد یک اراده جمعی با همکاری بیمه مرکزی برای رشد بیمههای زندگی است.
ضمیری با بیان این که بسیاری از محصولات تولید شده در داخل کشور ابتدا به مرحله تولید میرسند و بعد بازار عرضه در آن مشخص میشود اما در صنعت بیمه ما باید اول نیاز جامعه را مشخص کرده و بر اساس آن محصول طراحی کنیم و بازار فروش ما بتواند آن را در اختیار مردم قرار دهد.
وی با بیان این که یکی دیگر از الزامات توسعه بیمه های زندگی سازمان فروش تخصصی در شرکتهای بیمه است، اظهار کرد: فروش بیمه زندگی نیاز به معرفی چهره به چهره این محصول دارد و نمیتوان به صورت مجازی یا روشهای دیگر آن را فروخت. بنابراین باید برای آموزش و توسعه شبکه فروش تدابیری اندیشید.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه گفت: در بیمههای زندگی و پوششهای تکمیلی باید یک شرایط عمومی کامل و مورد توافق شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی ایجاد شود و از سوی دیگر برخی آییننامهها از جمله آییننامه ۶۸ مربوط به بیمه های زندگی و مستمری نیاز به بازنگری دارد.
ضمیری ایجاد مشوقهای فروش برای بیمههای زندگی را یکی از موارد مهم دانست و گفت: لزوم تأسیس شرکتهای بیمه تخصصی مورد توافق همه است و باید مشوقهایی در این زمینه ایجاد شود.
وی با بیان این که یکی از موانع توسعه بیمههای زندگی نبود برنامه جامعی است که بتواند مورد استفاده تمام شرکتهای بیمه قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکتها به صورت جداگانه برنامههایی را برای خودشان دارند اما باید یک برنامه جامع بیمه های زندگی برای همه شرکتها تدوین شود.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد همچنین با اشاره به جزییات فعالیت بیمه پاسارگاد در حال حاضر گفت: تا پایان سال ۱۳۹۶ در بیمه پاسارگاد ۵۵.۸ درصد از تولید در بخش بیمههای زندگی است و اگر ما استاندارد جهانی را بین ۵۵ تا ۶۰ درصد قرار میدهیم، باید این شرکتهای بیمه این هدف را برای خود بگذارند که ما تقریبا به این هدف رسیدهایم.
به گفته ضمیری تا پایان سال ۱۳۹۶ حدود دو میلیون و ۴۸۹ هزار فقره بیمه نامه توسط بیمه پاسارگاد صادر شده که ۸۵ درصد از این بیمهنامهها در حال حاضر فعال هستند.
وی افزود: به طور کلی از نظر صدور بیمهنامه بر اساس سن مشتریان، حدود ۸۴ درصد از تولید بیمهنامهها مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است که نشان میدهد در کشور ما بیمهشدههای جوان داوطلب خرید بیمههای زندگی هستند چرا که در آن ها تمایل به سرمایهگذاری بیشتر است. همچنین از نظر مدت بیمه نامه آمارها نشان می دهند ۶۸ درصد بیمه نامه ها مربوط به مدت ۲۰ تا۳۰ سال است که نشان می دهد مردم یک سرمایه گذاری بلند مدت را به عنوان هدف زندگی خود قرار داده اند.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد همچنین تأکید کرد: ما اصلاً خود را رقیب سیستم بانکی نمیبینیم چرا که محصولی که ما میفروشیم، محصولی است که بانک نمیتواند آن را طراحی کرده و در اختیار مردم قرار دهد.
وی در پایان سخنان خود به سازمان فروش بیمه پاسارگاد اشاره داشت و افزود: سازمان فروش این شرکت از ۸۲ شعبه ، حدود ۲۶۰۰ نماینده عمومی و حدود ۱۹۰۰۰ نماینده فروش بیمه های عمر و تأمین آتیه تشکیل شده که این سازمان فروش با نظارت و هدایت مدیران ارشد فروش، مدیران توسعه ، مدیران آموزش و مدیران فروش هدایت و رهبری می شوند و تشکیل این سازمان باعث شده نمایندگان فروش مستقیما به بدنه شرکت وصل نبوده و تحت نظارت سازمان فروش باشند.
دیدگاهتان را بنویسید