
تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به مهاجرت خلبانان ایرلاین های داخلی به کشورهای همسایه هشدار داد.
به گزارش تصویر روز سیدهادی بهادری در گفتوگو با خانه ملت، از روند مهاجرت خلبانان شرکت های هواپیمایی به کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال های گذشته، موضوع مهاجرت خلبانان همواره مطرح شده، به طوری که یک روز، مهاجرت این افراد به ترکیه گفته شده و روزهای دیگر کشورهایی مانند امارات و هند مطرح می شود، البته معضل مهاجرت نخبگان تنها معطوف به خلبانان نیست و بسیاری از اقشار کشور را شامل می شود.
شرایط دوگانه ایرلاین ها؛ کاهش قیمت بلیط برای جذب مشتری و افزایش حقوق برای ماندن خلبانان
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهاجرت خلبانان عوامل مختلفی دارد، که نبود بازار کار و کاهش آمار پروازهای هوایی داخل کشور یکی از این مسائل است. البته مسئله این است که ایرلاین ها از یک طرف برای جذب مشتری، مجبور به کاهش قیمت بلیط هواپیما هستند و از طرف دیگر برای ارتقا سطح کاری و همچنین تداوم به کارگیری خلبانان ملزم به هزینه کرد اعتبار است.
برخی از خلبانان، ایرلاین های کشورهای همسایه را به ایرلاین های داخلی ترجیح می دهند
وی افزود: متأسفانه برخی از خلبانان با توجه به شرایط اقتصاد داخلی، ترجیح می دهند در ایرلاین کشورهای همسایه کار کنند، که این مسئله به معنای فرار سرمایه از کشور است، زیرا برای تربیت یک خلبان از درجه کمک خلبانی به خلبانی بیش از یک میلیارد تومان هزینه می شود، که این به معنای سرمایه گذاری کشور بر روی افراد متخصص است که باید برای حفظ آن ها تلاش دوچندانی کرد.
مسئولان برنامه ای برای حفظ نخبگان از جمله خلبانان در کشور ندارند
بهادری تصریح کرد: متأسفانه مسئولان کشور برنامه ای برای حفظ نخبگان از جمله خلبانان در کشور ندارند، بنابراین نباید به راحتی این سرمایه ها را از دست داد، بلکه باید با اعمال سیاست های تشویقی، افراد را به فعالیت در داخل کشور ترغیب کنیم.
تفاوت حقوق خلبانان در ایرلاین های داخلی و خارجی؛ از زمین تا آسمان/ اختلاف حقوق چندین برابر است
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از عوامل مهاجرت خلبانان به کشورهای دیگر، تفاوت حقوق پرداختی ایرلاین های خارجی با ایرلاین های داخلی است که گاهی اوقات این اختلاف قیمت چندین برابر نیز می شود، که این مسئله افراد را به خروج از کشور و فعالیت در شرکت های هواپیمایی خارجی ترغیب می کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته تمام مسائل در بحث مهاجرت خلبانان، مسئله مالی نیست، بلکه نحوه برخورد با این قشر نیز از سوی مسئولان بسیار مهم است، به طوری که شاهد بودیم که مثلا با خلبانی مانند کاپیتان شهبازی که توانست هواپیما را با دو چرخ به زمین بنشاند، برخورد مناسبی نداشتند.
مطالب مرتبط

بسترسازی اتصال کد ملی به کد پستی از طریق سامانه املاک و اسکان
02 اردیبهشت 1404
طلا به رکورد بیسابقه ۳۴۰۰ دلار رسید
02 اردیبهشت 1404
حذف یارانه نقدی آغاز شده است؟
02 اردیبهشت 1404
مخالفت سازمان توسعه تجارت با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی
01 اردیبهشت 1404
پوتین توافقنامه مشارکت راهبردی جامع با ایران را امضا کرد
01 اردیبهشت 1404
دیدگاهتان را بنویسید