تصویر روز: بر اساس ممیزی بعمل آمده توسط شرکت آکادمی TUV NORD ایران-آلمان در آبان ماه سال ۱۳۹۷، شرکت بیمه تعاون با تلاش و جدیت همه مدیران و همکاران ستادی در پیاده سازی و استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2015 (سیستم مدیریت کیفیت)، ISO 10004 : 2018 (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ISO 10002 : 2018 (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) موفق به دریافت گواهینامههای مربوطه گردید.
از آنجا که بهبود مستمر فرآیندها، ارائه خدمات با بهترین کیفیت، افزایش رضایت مشتری و کاهش شکایات مشتریان از اهم اهداف و خط مشی شرکت بیمه تعاون میباشد و با توجه به اعتقاد مدیرعامل محترم شرکت بیمه تعاون در استفاده از ابزارهای روز مدیریتی، دریافت استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت سرلوحه کار این شرکت قرار گرفت. به همین منظور و بر اساس ممیزی بعمل آمده توسط شرکت آکادمی TUV NORD ایران-آلمان در آبان ماه سال ۱۳۹۷، شرکت بیمه تعاون با تلاش و جدیت همه مدیران و همکاران ستادی در پیاده سازی و استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2015 (سیستم مدیریت کیفیت)، ISO 10004 : 2018 (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ISO 10002 : 2018 (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) موفق به دریافت گواهینامههای مربوطه گردید.
شایان ذکر است بیمه تعاون اولین شرکت بیمهای موفق به اخذ استانداردهای ISO 10004 و ISO 10002 با ویرایش ۲۰۱۸ میباشد.
اضافه مینماید استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2015 سازماندهی و بهبود کارایی فرآیندها را ایجاد میکند و ساختارهای مورد نیاز برای طرحریزی، کنترل، تضمین و بهبود کیفیت را فراهم میآورند و موجب ارائه خدمات با بهترین کیفیت به مشتریان میشود.
سیستم مدیریت شکایات مشتریان ISO 10002 : 2018 به جهت ایجاد فرآیندی اثربخش در راستای کشف علل بروز شکایات، تعیین اقدامات و مسئولین اجرا و در صورت نیاز تعیین اقدامات اصلاحی پیشگیرانه، در راستای حذف یا کاهش شکایات مشتری میباشد.
سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری ISO 10004 : 2018 با شناسایی انتظارات مشتری و اطلاعات رضایتمندی، جمع آوری دادههای رضایت مشتری و نظارت و ارزیابی رضایت آنها و ارائه بازخورد به بهبود رضایت مشتری کمک میکند.
ضمناً همزمان با اقدامات مذکور و مبتنی بر رهنمودهای مدیریت ارشد شرکت کمیته تدوین استراتژی با حضور جمعی از مدیران تشکیل و به تعیین اهداف و برنامههای استراتژیک شرکت پرداخته شد و نسبت به تهیه کارتهای امتیازی متوازن واحدها (BSC) مبتنی بر اهداف مذکور اقدام گردید.
امید آن میرود تا با همراهی و توسعه همه جانبه شرکت بتوان از ابزارهای پیشرفتهتر از جمله EFQM و غیره جهت افزایش اثربخشی و بهره وری و ارتقاء و بهبود فرآیندها و اقدامات استفاده نمود.
دیدگاهتان را بنویسید