تصویر روز: بحث کارت اعتباری در دنیا پیشینه نسبتا طولانی دارد و اصولا خدمات کارتی با کارتهای اعتباری آغاز شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده در آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد از تراکنشهای کارتی از طریق کارتهای اعتباری انجام میشود.
در کشور ما و در صنعت بیمه، تنها شرکتی که امکان استفاده کارت اعتباری را برای بیمهگزارانش فراهم آورده، شرکت بیمه ملت است. به همین مناسبت گفتوگویی با معاون بازاریابی و فروش و نیز مدیر کارت اعتباری شرکت بیمه ملت انجام دادیم که در ادامه میخوانید:
امین احمدیان، معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت، کارت اعتباری بیمه ملت را یک ابزار اعتباری بر اساس مدلهای جهانی کارت اعتباری و بومیسازی شده دانست که متناسب با محدودیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران طراحی شده و در این خصوص افزود: این کارت، امکان خرید اقساطی کالا و خدمات را از پذیرندگان طرف قرارداد مندرج در سایت کارت اعتباری بیمه ملت، به شیوهای آسان و سازماندهی شده برای دارندگان کارت فراهم کند.
وی درباره میزان اعتبار تخصیصیافته به دارندگان کارت نیز افزود: اغلب دارندگان کارت اعتباری، کارکنان سازمانها، نهادهای معتبر دولتی و شرکتهای خصوصی بزرگ هستند و میزان اعتبار کارت، بر اساس پُست سازمانی و میزان حقوق دریافتی افراد، متفاوت بوده و حداکثر ۲ برابر حقوق خالص دریافتی فرد پس از کسر کسورات است.
احمدیان از دیگر دارندگان کارت اعتباری، بیمهگزاران بیمههای زندگی بیمه ملت را نام برد و گفت: کسانی که بیمههای زندگی بیمه ملت را خریداری کردهاند، اعم از بیمه زندگی و سرمایهگذاری، بیمه سپرده زندگی، بیمه تحصیل فرزندان و بیمه مستمری زنان خانهدار، با دارابودن حداقل یک میلیون تومان به عنوان ذخیره ریاضی بیمهنامه، میتوانند کارت اعتباری بیمه ملت را دریافت کنند.
معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت اهداف طرح راهاندازی کارت اعتباری به صورت کاملا انحصاری در بیمه ملت را اینگونه برشمرد: از سال ۸۹ با هدف ایجاد تسهیلات خرید اقساطى بدون نیاز به ضامن، ارائه چک یا هرگونه وثیقه؛ و نیز افزایش قدرت خرید و سطح رفاه و بهرهمندی از سبد متنوع کالا شامل انواع خدمات اعتباری و اقساطی در حوزههای صدور انواع بیمهنامه، فروش کالا، گردشگری، درمانی، دندانپزشکی و…، طرح کارت اعتباری در بیمه ملت اجرایی شد.
احمدیان در خصوص مزایای کارت اعتباری برای فروشگاههای طرف قرارداد اعلام کرد: این طرح، با ایجاد یک مجموعه عظیم از مشتریان بالقوه، در صورت عملکرد حرفهای پذیرندگان، افزایش فروش و رونق کسب و کار آنها را به دنبال دارد.
وی بیمه ملت را ضامن بازگشت پول و سرمایه پذیرندگان کارت اعتباری خواند و افزود: کلیه فروشهای پذیرندگان تحت پوشش بیمهنامه «بیمه اعتباری» و «بیمه عمر مانده بدهکار» بیمه ملت قرار دارد و کلیه اقساط از سوی این شرکت پرداخت میشود تا آسایش خاطر پذیرندگان را در خصوص عدم دریافت چک، سفته و سایر اوراق ضمانتی جهت تضمین و اطمینان از بازپرداخت اقساط حتی در مورد فوت خریداران تامین کند.
امین احمدیان، یکی از بزرگترین مزایای کارت اعتباری را اینگونه تشریح کرد: با توجه به بیمه عمر مانده بدهکار اقساط از سوی بیمه ملت، در صورت ازکارافتادگی یا فوت مشتری، پذیرندگان نگرانی از بابت وصول مطالبات خود نداشته و بیمه ملت نسبت به تسویه حساب بدهیِ مشتری، اقدام میکند.
ارتقا و بهروزرسانی سایت و اپلیکیشن کارت اعتباری
مدیر کارت اعتباری بیمه ملت نیز، بهبود ارائه خدمات و کسب رضایتمندی دارندگان، حمایت از صنایع و تولیدات داخلی، بالابردن سطح زندگی دارندگان و رونق کسب و کار را از اهداف اصلی تیم مدیریت کارت اعتباری عنوان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، اقدامات بسیاری از سوی بیمه ملت صورت گرفته است.
فرشید مولاپور، سایت کارت اعتباری بیمه ملت را از مهمترین کانالهای اطلاعاتی و ارتباطی دارندگان کارت و پذیرندگان آن اعلام کرد و افزود: آنچه در طراحی سایت مورد اهمیت واقع شده، ارتقای سیستم طراحی کاربرپسند، تسریع و تسهیل در بازیابی اطلاعات، امکان جستوجوی پیشرفته کالا یا خدمات بر اساس شهر، دسته کالا و محصول و پنل اختصاصی دارندگان و پذیرندگان کارت برای دسترسی به جزئیات خرید، اقساط و… است.
وی بخش کارت اعتباری اپلیکیشن بیمه ملت را دارای مزایای رقابتی بسیاری دانست و بیان کرد: یکی دیگر از ابزارهای ارتباطی به منظور تسریع و سهولت دسترسی دارندگان کارت به اطلاعات موردنیاز، اپلیکیشن بیمه ملت است که دارنده کارت میتواند به راحتی با مراجعه به برنامه “بازار” یا “google play” بر روی گوشی موبایل خود و جستوجوی عبارت “بیمه ملت” نسبت به دانلود و نصب این اپلیکیشن اقدام کند.
مدیر کارت اعتباری بیمه ملت با اشاره به برخی از مزایای این اپلیکیشن گفت: مشاهده موجودی کارت، جزئیات خریدهای انجام شده، تعداد اقساط پرداخت شده یا سررسید شده هر خرید، بازپرداخت و یا تسویه اقساط، نمایش و امکان جستجوی فروشگاههای طرف قرارداد بر اساس دستهبندی و شهر موردنظر از جمله مزایای اپلیکیشن بیمه ملت است.
وی همچنین ادامه داد: دریافت رمز جدید و یا اعلام مفقودی کارت و فعالسازی کارت نیز از طریق این اپلیکیشن امکانپذیر است.
*راهاندازی پورتال ویژه سازمانهای طرف قرارداد
فرشید مولاپور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار کارت اعتباری بیمه ملت برای ۳۰۰ سازمان طرف قرارداد صادر شده است و تعداد ۸۰۰ پایانه فروش در حوزه کارت اعتباری بیمه ملت فعالیت دارند.
وی با اشاره به طراحی پورتال ویژه سازمانهای طرف قرارداد کارت اعتباری به منظور تسریع در امور و بهبود ارائه خدمات به طیف گسترده از دارندگان، اعلام کرد: قابلیت مسدود یا فعال کردن کارت پرسنل، درخواست صدور مجدد کارت، افزایش اعتبار، مشاهده لیست کسر از حقوق، تغییر رمز و… از ویژگیهای این پورتال سازمانی بوده که رابط سازمان میتواند درخواستهای سازمان متبوع خود را به صورت آنلاین در محل سازمان خود انجام دهد.
* سامانه پیامکی کارت اعتباری
مدیر کارت اعتباری بیمه ملت یکی دیگر از اقدامات کارت اعتباری در راستای بهبود ارائه خدمات و کسب رضایتمندی دارندگان را اینگونه بیان کرد: سامانه پیامکی بیمه ملت (۰۲۱۸۵۳۳۳) امکان دریافت موجودی، فعالسازی کارت، دریافت رمز جدید و اعلام مفقودی کارت را تنها با ارسال یک پیامک برای آنان فراهم میسازد.
* قرارداد با فروشگاه زنجیرهای شهروند
فرشید مولاپور، انعقاد قرارداد کارت اعتباری با فروشگاههای زنجیرهای شهروند را مدنظر قرار داد و افزود: با توجه به گستردگی، قدمت و تنوع محصولات فروشگاه شهروند، این فروشگاه جزو یکی از بزرگترین و موفقترین فروشگاههای زنجیرهای و مطرح کشور است.
وی انعقاد این قرارداد را در راستای جلب رضایت دارندگان اعلام کرد و گفت: تسهیل امر خرید، آرامش، تنوع، قیمت و کیفیت کالا و خدماتی که پیرامون آن کالا وجود دارد از مطالبات به حق دارندگان کارت است.
* برگزاری نظام مشارکت عمومی
مدیر کارت اعتباری بیمه ملت، با اشاره به اینکه هر کسب و کاری و سیستمی برای ارتقا و رشد نیاز به بازنگری و بهرهگیری از نظرات و ایدههای جدید دارد؛ بیان کرد: کارت اعتباری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با برگزاری نظام مشارکت عمومی و نظرسنجی با حضور کلیه دارندگان و پذیرندگان کارت، اقدام به جمعآوری نظرات، ایدهها و طرحهای جدید کرده است.
وی در توضیح این امر، افزود: با سنجش، ارزیابی و اجرایی نمودن موارد مطرح شده و در نتیجه، با بهبود ارائه خدمات و افزایش ضریب نفود کارت اعتباری، میکوشیم در جهت ارتقای عملکرد و توسعه سازمان گام برداشته و همچنین از ایدهها و نظرات ارائه شده در یک سیستم ساختیافته، میتوان بانک اطلاعاتی قوی ایجاد کرد.
*حمایت از استارتآپها
فرشید مولاپور، با اشاره به نام سال ۹۷ و به منظور حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی اظهار کرد: از آنجا که اغلب استارتآپها توسط جوانان تحصیل کرده و دارای انگیزه راهاندازی میشود، کارت اعتباری بیمه ملت، میکوشد تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای بازاریابی خدمات و محصولات این استارتآپها در میان مجموعه بزرگ دارندگان کارت خود، بتواند قدمی هرچند کوچک در راستای اعتلا و توسعه کسب و کارها در سطح کشور بردارد.
دیدگاهتان را بنویسید