k

تحول «بیمه سامان» در زیرساخت عملیات بیمه گری

تصویر روز: معاون کسب و کار بیمه سامان از ایجاد زیرساختی با همکاری گروهی از متخصصین به منظور حل مشکل استارتاپها در راستای ارائه طرح ها و ایده های خودشان خبر داد و گفت: ایجاد اکوسیستم « insurance as a service» می تواند یک تحول جدی در صنعت بیمه با رهبری بیمه سامان باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، حجت جاهد با بیان این که بیمه سامان می خواهد فضایی فراهم کند که گروه های مختلف، بتوانند در فضای دیجیتال، سرویس های بیمه ای را به مردم ارائه کنند و این موضوع منحصر به یک شرکت نباشد، اظهار داشت: ما نقش پشتیبان را داریم و مردم با نگاه خودشان در این فضا خدمات بیمه ای ارائه می دهند و یا حتی خدمات بیمه ای را به خدمات دیگر متصل می کنند.

معاون کسب و کار بیمه سامان با تاکید بر این که تهیه زیرساخت های لازم به این منظور از سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: یکی از زیرساخت ها این است که خدمات پایه را از core insurance دریافت و با اضافه کردن ارزش افزوده های لازم به شکل مطلوب به استارت آپها و یا سایر متقاضیان ارائه دهیم. علاوه بر این ماژولهای دیگری هم برای نمایندگان و بازاریابان، ترکیب و ایجاد محصولات جدید، مدیریت اشخاص و مشتریان، مدیریت حساب، مدیریت کاربران و … ایجاد کرده ایم. در واقع یک سری سرویس پایه داریم که می تواند در زیرساخت های ثانویه دیگری استفاده شود.
جاهد با اشاره به این که بعنوان مثال با استفاده از این زیرساخت، پلتفرمی برای جذب و مدیریت انبوه نمایندگان و بازاریابان ایجاده شده که نمایندگان می توانند مدیریت بازاریاب ها را بر عهده گرفته و فضای فروش را هدایت کنند، به گفته او، فضای بازاریابی در صنعت بیمه می تواند شغل ثانویه افراد باشد و این فرصت خوبی برای رشد صنعت بیمه ایجاد کرده که ضمن گسترش بیمه، باعث ایجاد اشتغال هم می شود.

وی با تاکید بر این که این روش در حوزه توسعه بیمه های عمر، به عنوان یکی از استراتژی های اساسی صنعت بیمه و کشور، این روش بسیار کارآمد است، اظهار کرد: ایجاد این اکوسیستم از سال گذشته شروع شده و اکنون در حوزه زیرساخت جذب انبوه نمایندگان، وارد فاز پایلوت شده است که پس از طی مراحل آزمایشی، در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

معاون کسب و کار شرکت بیمه سامان با اشاره به این که علاقمندان می توانند پس از اتصال به این پلتفرم، کسب و کار جدید ایجاد کرده و یا کسب و کار خود را در حوزه بیمه توسعه دهند، گفت: علاوه بر پلتفرم جذب انبوه نمایندگان و بازاریابان، از همین زیرساخت برای فروش آنلاین بیمه نامه شخص ثالث با همکاری استارت آپ ها استفاده شده است، به طوری که با بهره گیری از این اکوسیستم، اپلیکیشن فروش آنلاین بیمه بدنه و بیمه بدنه کیلومتری با کمک استارت آپها در حال نهایی شدن است.
وی افزود: واقعیت این است که ما برای اجرای این کار با گروه های زیادی کار کردیم که عمده آنها استارت آپ هستند. این کار به کمک افرادی انجام شده که خودشان علاقه مند بودند و کسب و کاری ایجاد کرده اند. در نهایت می توانیم بگوییم که شرکت بیمه سامان اکنون insurance as a service را وارد صنعت بیمه کشور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *