تصویر روز: در مراسمی که به مناسبت روز جهانی خانواده توسط سازمان ملل برگزار شد، بزرگترین شرکت مواد غذایی و آشامیدنی دنیا از طرح سراسری خود به هدف کمک به کودکان تمامی نقاط جهان رونمایی کرد.
تمرکز اصلی این برنامه که «نستله برای فرزندانی سالمتر» نام دارد، تولید محصولات سالمتر و ارائه راهکارهای لازم در حوزههای تغدیه و ورزش به ۵۰ میلیون کودک در سراسر جهان، خانوادهها و پرستاران آنها تا ۱۲ سال آینده است.
نستله برای پیشبرد برنامههای خود در پروژه مذکور، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعهدات مشخصی را نیز در نظر گرفته است. این تعهدات شامل افزودن میوهجات، سبزیجات، غلات غنی از فیبر و ریزمغذیهای بیشتر به غذاها و نوشیدنیهای کودکان و نیز کاهش شکر، نمک و چربیهای اشباع در آنها میشود.
مارک اشنایدر، مدیرعامل اجرایی شرکت نستله دراینباره میگوید: «بسیاری از عادتهای ما در دوران کودکی شکل میگیرد. ازاینرو نستله برای پیشبرد یکی از اهداف بسیار مهم خود یعنی پرورش کودکانی سالم، در حال شتابدهی به فعالیتهایش در راستای کمک به والدین است تا آنها بتوانند بهراحتی برای کودکانشان تصمیمات سالمتری اتخاذ کنند.»
همچنین این شرکت سوییسی هرسال یکسوم از محصولات خوراکی و آشامیدنی خود را در سطح جهان ارتقاء میدهد. آنها از سال ۱۳۹۶ با اقداماتی ازجمله رونمایی از بیش از ۱۰۰۰ محصول جدید، تأمین ۱۷۴ میلیارد وعده غذایی و نوشیدنی غنیشده برای ۶۶ کشور مواجه با کمبود ریزمغذیها در کنار آغاز بیش از ۳۰۰ مشارکت جهانی و کمک به ۱۴ میلیون کودک در جهان، این پروژه را کلید زدهاند.
نستله ۱۵۱ سال پیش توسط «هنری نستله» داروساز آلمانی در شهر ووی (Vevey) سوییس، تأسیس شد. او در ابتدا جهت کمک به نوزاد همسایه خود که از امکان تغذیه با شیر مادر برخوردار نبود، اولین غذای کمکی کودک را تولید کرد تا جان «وانر» را نجات دهد. نستله هدف اصلی خود را «بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آیندهای سالمتر» عنوان کرده و در تمامی مقاطع فعالیت خود، به یاریرساندن به والدین و پرستاران کودک برای تأمین تغذیه مناسب فرزندانشان متعهد بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید